Hejsa. Jeg har lavet en faktura og gemt den som en skabelon. Når jeg har tastet data ind i skabelonen og <gemt som> har jeg givet den nye fil fakturanummeret. Er det en rigtig måde at gøre det på, når jeg på et senere tidspunkt skal kunne søge bl.a. efter bestemte datoer i alle fakturane (de forskellige filer)? /tomm
Det vil jeg mene, selvom jeg ikke er den store Excel-haj. Fakturanummeret er jo unikt for alle fakturaer, hvorimod du kan have flere fakturaer på samme dato.
Når du gemmer dine fakturaer, er du jo nødt til at bruge et unikt navn, og så er det vel mest nærliggende at anvende fakturanummeret som filnavn. Ved at anvende Excel's filtreringsfunktion, kan du jo nemt finde poster fra en bestemt dato.
Noget andet er så, at jeg ville have lavet det i Access :o)
jeg er godt klar over det er det rigtige mwd Access, men alt det med relationer o.s.v. er bare for svært for mig. Men hvis du vil redigere det jeg er begyndt på........................ /tom
Det kan naturligvis sagtens lade sig gøre at programmere sig ud af det, så alle fakturaer fra en bestemt periode / dato bliver vist på skærmen. Men hvordan ved jeg ikke.
Når jeg foreslår Access, er det fordi jeg mere synes, at det mere er en databaseopgave en en opgave for et regneark. Et fakturasystem kræver jo ikke de store beregninger.
Efterhånden som du får flere og flere poster, mener jeg derfor det på længere sigt, at en fordel at lave det i Access.
Ved brug af denne metode kan du hente faktura nr og dato for alle filerne, så må derefter bruge sortering så du kan få de oplysninger du skulle bruge evt. autofilter som mugs skriver. Den bedste metode er nok autofilter så du kan vælge en dato og få faktura nr. for denne dato.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.