Avatar billede solisian Nybegynder
29. april 2003 - 15:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan placere man flash på en html fil??

Jeg har lavet en movie i flash og vil gerne have den på en html (frontpage). Jeg vil det ikke hvordan hvilke filer der skal bruges og hvordan placere dette på et html side.

hilsen
Solisian
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2003 - 15:03 #1
Går op i filer>Publish Preview>HTML så laver den automatisk en html side til dig :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. april 2003 - 15:03 #2
Flash kan lave en HTML fil, der viser flash filen. Du kan evt. datche denne HTML kode ind i en anden fil, hvis det skulle være nødvendigt. Du har kun brug for .swf filen sammen med .htm filen for at afspille din side.

JP
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 15:04 #3
I Flash skal du ind under Publish Settings... og afkrydse html, derefter åbner du html filen i NotePad. Så skal du bare kopiere intervallet fra <OBJECT> til og med </OBJECT>. Derefter indsætter du koden direkte via Frontpage.

/per
Avatar billede solisian Nybegynder
10. maj 2003 - 23:07 #4
Tak til alle! Flash programmet, som jeg arbejder med er 3D Flash Animator V. 3.41 og jeg kan ikke finde noget publish settings eller publish viwer!
Eller...h..?

Tak:-)
Avatar billede mat Nybegynder
10. maj 2003 - 23:41 #5
Dette er koden som flash selv genererer:

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="close" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="close.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="close.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="close" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>

som nævnt er det kun din .swf du skal uploade med din html fil, og navnet i ovenstående skal naturligvis rettes til det din fil hedder (alle de steder hvor der står "close"), og så med dine dimensioner på filmen selvfølgelig.

så burde det spille :)

mvh mat
Avatar billede solisian Nybegynder
11. maj 2003 - 16:23 #6
Tak Mat
Det fungerer med V. 3.41.

mvh
solisian