Avatar billede bojohn Nybegynder
28. april 2003 - 21:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Køb af kamera i Tyskland

Jeg er ved at overveje at skulle købe nyt kamera, og kan forstå på diverse indlæg at det oftest kan betale sig at købe kameraet i udlandet, f.eks. Tyskland. Jeg har været lidt på jagt rundt på diverse tyske sites, og har fundet ud af at jeg kan spare ca. 1000 kr det billigste sted på et Canon G3 kamera. Da tysk ikke just er min stærkeste side, vil jeg høre om der er nogle her på eksperten som har erfaringer med gode steder i Tyskland hvor man kan købe digitale kameraer, eller også oplyse noget om hvordan man er stillet juridisk set som dansk køber hos en tysk e-butik. Og kan man som dansk forbruger bare bestille fra hvilken som helst tysk hjemmeside?

Den billigste pris jeg har fundet på canon G3 er på http://www.technik4free.de/ hvor kameraet koster 637 Euro.
Avatar billede sly2001 Nybegynder
28. april 2003 - 22:04 #1
Avatar billede bojohn Nybegynder
28. april 2003 - 22:20 #2
Jeg har tjekket Shopman.dk ud, men de er ikke særligt billige med dette kamera. Det koster ca 5700 kr der, så vidt jeg kan regne ud så kan jeg købe det til ca. 4700 på førnævnte adresse.
Avatar billede esbenrt Nybegynder
28. april 2003 - 23:06 #3
jeg har handlet flere gange med 2 forskellige fotofirmaer i tyskland og der har aldrig været problemer (www.foto-impex.de og www.ny-camera.com).

Da mit nikon gik i stykker, sendte jeg garantibeviserne tilbage til NYC, hvor jeg købte det. De udfyldte papirerne og sendte dem tilbage uden beregning og herefter kunne jeg sende kamera+garantibeviser til nikon danmark som reparerede skidtet gratis.

men det er selvfølgelig ingen garanti for hvilken behandling du vil få hos technik4free....
Avatar billede esbenrt Nybegynder
28. april 2003 - 23:07 #4
og jeg har talt engelsk med dem ved hver eneste handel :P
Avatar billede bojohn Nybegynder
29. april 2003 - 01:07 #5
Rigtigt godt sted. Det er en god ting når de oversætter til forskellige sprog. De er godt nok ikke lige så billige, men jeg betaler gerne en smule ekstra for at kunne læse mig til betingelserne og returret. Hvis ikke der kommer andre bud må du lige ligge et svar. Jeg vender tilbage engang imorgen.
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. april 2003 - 08:02 #6
www.pixmania.com er også RET billige..
Avatar billede esbenrt Nybegynder
29. april 2003 - 15:10 #7
svar
Avatar billede bojohn Nybegynder
29. april 2003 - 19:50 #8
Tak for hjælpen!
Avatar billede benbrian Nybegynder
05. maj 2003 - 21:37 #9
Jeg har en god ide til dig
Når man handler i tyskland så køb i de butikker der også findes i danmark så kan man nemlig bytte det i den  dansk butik. Jeg køber selv foto udstyr i Fredgård og bytter her hjemme.
Fredgård går snart sammen med fona og så bliver det hele jo letter ikke
Avatar billede stiegl Nybegynder
08. maj 2003 - 17:57 #10
Til Esbenrt:

Jeg har lige købt et videokamera hos NYC, men der er noget, der undrer mig.
Kan du ikke kontakte mig, da jeg godt kunne bruge lidt rådgivning.
Mit ICQ nr. er: 89448794

Mvh. Stiegl
Avatar billede benbrian Nybegynder
09. maj 2003 - 17:28 #11
Er her så lukket ?????? For hvis du har købt et er der ingen grund til flerer forslag vel!
Avatar billede benbrian Nybegynder
09. maj 2003 - 17:30 #12
undskyld det var jo ikke dig men stiegl der bruger en andens spørsmål til at få hjælp. Det er jo også billiger
Avatar billede stiegl Nybegynder
09. maj 2003 - 18:09 #13
Det gør ikke noget. Det var bare fordi, at jeg lige har købt et videokamera der nede, og jeg betalte med Visa. Det undrede mig bare lidt, at de spurgte efter om jeg ville indscanne mit Visa/Dankort (fordi jeg købte for første gang) hele to gange. Men jeg undlod nu at sende det to gange, og nu har jeg lige fået en mail, om at min videokamera er sendt.
Sååå, der skulle ikke være nogen problemer alligevel. Ville bare høre om du har oplevet det samme.

mvh
Stiegl
Avatar billede esbenrt Nybegynder
13. maj 2003 - 18:07 #14
jeg kan ikke huske om jeg har været ude for det med NYC, men med foto-impex skulle jeg faxe en kopi, så det er vel standard procedure