Avatar billede coke1 Nybegynder
28. april 2003 - 17:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

For stort trafikforbrug ved counter strike

Jeg har haft dette spørgsmål i fri debat men der er ikke kommet noget brugbart svar. Er der nogen Stofa brugere der kan hjælpe mig?????
Her i huset bor 2 teenagere der er vilde med at spille Counter Strike på hved deres computer, forbundet via en D-link 804 til nettet som er en boligforenings opkobling med afregning via forbrug noget ligesom hos Stofa med betaling efter hvor stort forbruget er pr md  ( 5 gb/ md ) Men det er dog tilladt med flere computere på samme tid. De sidste par måneder er forbruget steget enormt op til 8-9 gb på en måned. Da det er ungerne selv der betaler for forbruget over de 5 gb stoler jeg fuldt og fast på dem, når de siger at de ikke downloader noget ( så som film og musik ) Hvad er grunden til at deres forbrug er blevet så stort. De spiller lige så lang tid som før ( og ikke mere ) Kan de ha downloaded et program der gør at de bruger meget mere trafik ved at spille, så som det program der gør at de kan tale sammen i headsættene mens de spiller eller er spillet, der så vidt jeg har forstået ofte bliver forbedret og opdateret blevet så tungt, at forbruget langt overstiger denne Stofalignende afregningsform med et maxforbrug på 5 gb pr md. På en dag i weekenden brugte de 2 kun ved at spille counter 400 mb. Et forsøg viste at 1 times spil for 1 person brugte 30 mb. Det virker da helt vildt eller hvad. Der må da være andre fks.Stofakunder der har samme problem.Der er 200 point til den der løser problemet.
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. april 2003 - 17:56 #1
Det må at de snakker sammen via headset må alt andet lige påligge lininen en større trafik (da de jo så udover alt det andet skal sende lyd over nettet).

Jeg spiller ikke meget Counter-Strike selv, men jeg kan da huske at når man vælger, at listen over servere skal opdateres kan det bringe vores linje i knæ - kan der være ændret noget der?
Avatar billede donwang Nybegynder
28. april 2003 - 18:00 #2
Sæt den dog på flat-rate når den når op imod de 5gb...
Avatar billede coke1 Nybegynder
29. april 2003 - 00:07 #3
Med hensyn til flatrate så kan man ikke gøre det endnu, da vores anlæg er drevet af Telia med Stofa som underleverandør. Men jeg har rettet henvendelse til Telia for at se om vi også kunne få Flatrate hos os.
Avatar billede zion_ Nybegynder
29. april 2003 - 19:07 #4
Nu kender jeg ikke til den pågældende opsætning på disses computere. Men i de fleste voice programmer komprimeres lyden så det optager mindre bredbånd(både pga. lag+evt. 56k), denne komprimering kan man oftest selv komprimere, hvilket du skal ind og gøre i programmet. Ydermere kan du ændre i Counter-Strikes cfg filer, så det bruger mindre bredbånd. Hvis du går ind i spillet, tager konsollen ned og skriver "rate 3000" mindsker du serverens transmissionsrate til 3000 byte/sec, denne står oftest på 10000 byte/sec. Dette kan mærkes i spillet, dog kun hvis man har spillet i lang tid. Der er desuden kommandoer som cl_cmdrate & cl_updaterate som står op 20 pr. default, og styrer antallet af updates sendt og modtaget fra serveren. Disse kan ligeledes sættes ned, men gevinsten er ikke her ligeså stor.
Avatar billede zion_ Nybegynder
29. april 2003 - 19:08 #5
*vælge even, man kan selv vælge hvilken komprimering man ønsker, det var i øvrigt ment som et svar og ikke en kommentar :)
Avatar billede coke1 Nybegynder
04. maj 2003 - 22:45 #6
Det ser ikke ud til at det har hjulpet, men tak for dit svar
Avatar billede zion_ Nybegynder
05. maj 2003 - 23:14 #7
Du kan selvfølgelig også barbere endnu mere af forbindelsen, men det nedsætter også spiloplevelsen betydeligt. Så skulle du måske hellere prøve at begrænse spilleriet :-)
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
21. september 2004 - 20:26 #8
En lille sidekommentar hvis du stadig har problemet: Jeg har selv Stofa Flexrate tilsluttet med 2 computere. De bliver flittigt brugt til at spille, surfe og downloade. Hvis jeg var dig ville jeg gennemse deres computere med forskellige virus- og adawareprogrammer.

Tror nu på at de har diverse download-programmer (Kazaa, Blubster, DC++, eMule etc).

-/BikerBirk