Avatar billede dhans Nybegynder
28. april 2003 - 01:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskrive Labels

Hejsa

Jeg har en database med 3000 medhjælper som jeg gerne vil have skrevet ud på Labels så jeg ikke skal side og skrive navn og adresse på alle kuverterne!! Håber i kan hjælpe!!

KH Dan

Labels (L7161)
28. april 2003 - 03:16 #1
Den hurtigste måde er ved at lave en brevfletning med Word.

- Marker den tabel eller den forespørgsel, der indeholder de data, der skal udskrives.
- Klik på knappen Brevfletning med Word i værktøjslinien Database
- Vælg Oprette et nyt dokument...... og klik OK

Nu åbnes Word med et dokument klar til brevfletning. Det første du herefter skal gøre er at skifte dokumenttype til Adresseetiketter:

- Skift til Word
- Vælg Funktioner->Brevfletning
- Under punkt 1 Hoveddokument, klikker du på knappen Opret, og vælger Adresseetiketter..., og klikker på knappen Skift dokumenttype.
- Klik herefter på knappen Indstillinger og vælg formatet på dine labels. (L7161)
- Indsæt herefter de ønskede flettefelter: Navn, Adresse, Postnr osv. (feltnavnene der vises er fra din tabel/forespørgsel)
- Så er der kun tilbage at klikke på knappen Flet, og dine labels er klar til udskrift.
28. april 2003 - 03:17 #2
.
Avatar billede mugs Novice
28. april 2003 - 05:46 #3
Uenig med erikjuul. Den hurtigste måde er at oprette en forespørgsel, og på baggund af denne lave en rapport:

I databasevinduet markeres fanen Rapporter > Ny > Guiden Etiket

Følg guiden så går det nemt.
Avatar billede keil Nybegynder
09. maj 2003 - 17:24 #4
Jeg må give mugs ret. Det er sgu smart. Den feature har jeg aldrig lagt mærke til.
Avatar billede mugs Novice
09. maj 2003 - 17:27 #5
keil > lavede forleden dag en tilsvarende rapport. I stedet for at skrive 250 navne og adresser på skrivemaskine, tager det nu et øjeblik at udskrive 250 labels. Spørg ikke om jeg var dagens mand i skysovs.

Nu må det vel også være lukketid.
Avatar billede mugs Novice
27. maj 2003 - 17:43 #6
dhans > Hvordan går det, er dit problem blevet løst?
Avatar billede slambertdk Nybegynder
29. maj 2003 - 23:48 #7
Enig med Mugs, det eneste problem er at access har en grim tendens til at ændre formen på rapporten, der bliver skrevet labels ud fra. Lige pludselig står man med 1000 labels, hvor der kun er skrevet i den første række.
Avatar billede mugs Novice
08. juni 2003 - 08:57 #8
dhans > Nu har vi brugt vores fritid på at hjælpe dig. Og du opretter nu nye spørgsmål, uden bare så meget som en kommentar her. Hvad har du egentlig tænkt dig?
Avatar billede dhans Nybegynder
08. juni 2003 - 13:33 #9
Hej i må undskylle at jeg ikke har fået lukket spørsmålet før nu men jeg har måtte lave alle labels i hånden for det kom ud i en stor klumb..
Avatar billede mugs Novice
08. juni 2003 - 13:44 #10
dhans > Når du har accepteret et svar, må det betyde, at din funktion lykkedes. Når "Guiden Etiket" ikke fungerer, må du have lavet en fejl.