Avatar billede melange Nybegynder
27. april 2003 - 08:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

forskellen på DVD-R+ og DVD-R-

Jeg stod, her den anden dag, nede i en computerforretning hvor ekspedienten prøvede at sælge en brænder som kunne brænde både DVD-R-+ (men det er vel standart), men når kunden spurgte om forskellen kunne han ikke svare.

Som overskriften antyder undrer jeg mig over hvad forskellen er på de to typer DVD'er.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. april 2003 - 11:16 #1
De fleste DVD afspillere kan afspille DVD-R skiver. Det er den type du
skal anvende, hvis du skal lave en DVD med private video optagelser. Så
kan du bruge den i forb. med din DVD afspiller til dit tv.

Så findes der 3 andre typer DVD+R, DVD+RW, DVD-RW

DVD+RW, DVD-RW anvendes normalt til backup af data. RW står for Read og Write.

Du kan læse mere her: http://www.plextor.com/english/support/faqs/G00015.htm

/per
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
29. april 2003 - 20:50 #2
Der er en forskel på de to medier , vi taler her om DVD-R og DVD+R .DVD-R er ofte det billigste medie, DVD+R er lidt dyrere.Men der kan også være nogle DVD afspillere som ikke kan læse DVD-R faktisk op mod 40% af afspillere der er på markedet kan ikke læse DVD-R skiver.Derimod kan 99% af alle afspillere læse DVD+R skiver så det skal man lige være opmærksom på,men der er kommer flere nye brændere på markedet som kan brænde begge formater, så men ikke pludselig står med en brænder som man egentlig ikke kan bruge..Sony har lavet en og NEC kommer også med en ny model som kan dette..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. april 2003 - 21:58 #3
De 40% du hentyder til sidder sikker i PC'er, for de fleste afspillere til fjernsyn har burde ikke have problemer med det format.

/per