Avatar billede jjense21 Nybegynder
26. april 2003 - 19:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med router DI-607

Jeg har netop investeret i en DI-607 router.
Jeg har TDC Pro@access ADSL, og to maskiner på netværket.
Synes ikke manualen er noget at råbe hurra for, men det er da lykkedes mig at få begge maskiner på nettet.
LAN fungerer tilsyneladende fint...og så alligevel måske ikke.

Fra begge maskiner (kører begge w2k) kan jeg sagtens klikke mig ind via "andre computere" og få adgang til share på den anden PC.
Fra PC-1 (192.168.0.2) kan jeg pinge PC-2 (192.168.0.3), men fra PC-2 kan jeg ikke pinge PC-1. Får en timeout.

Opdagede det fordi jeg have problemer med LAN spil, hvor jeg benytter TCP/IP protokollen. Bruger jeg IPX, så er der ikke problemer med forbindelsen (dog kørte det meget sløvt...spillet var GTA-1)
Som sagt fungerer netforbindelsen fint på begge maskiner, og de kan begge pinge både router (192.168.0.1), min eksterne IP (195.41.109.70) og wan-gateway (195.41.109.69).

Er der nogen der har forslag til hvad der kan være galt ?

Mvh. Jesper
Avatar billede jjense21 Nybegynder
27. april 2003 - 00:26 #1
Havde på fornemmelsen at det ikke var et routerproblem. Derfor har jeg nu testet vha. direkte forbindelse via et krydset kabel.
Samme resultat.
Hjælp modtages meget gerne.
Avatar billede tislort Nybegynder
27. april 2003 - 14:35 #2
Du kunne jo prøve med DHCP

altså sætte dem til selv at finde IP og DNS

er ikke sikker på at det er en god ide, men du kan jo prøve
Avatar billede jjense21 Nybegynder
27. april 2003 - 15:24 #3
Den kører DHCP i øjeblikket, men det virker heller ikke uden.
På den maskine der ikke kan pinges, har jeg installeret Cisco VPN klient. Mon det er den der er skyld i det ?
Avatar billede jjense21 Nybegynder
28. april 2003 - 00:26 #4
Har fået det til at virke nu. Der skulle en reinstallation til. Tror det var Cisco VPN, der drillede. Det får jeg opklaret når jeg installerer den igen på et senere tidspunkt