Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. april 2003 - 18:02 Der er 25 kommentarer og
4 løsninger

Group Policys virker ikke

Hejsa
Jeg kan simpelthen ikke få group policyes til at virke på min windows 2000 server.
Jeg har en klient med windows XP.

Er der en der kan guide mig igennem så jeg kan få det til at virke?
Avatar billede cougar Nybegynder
26. april 2003 - 18:09 #1
Hvis det er en Users policy, skal brugeren være under den OU du har lagt GPO på og omvendt hvis det er en Machine Policy skal brugeres PC være der.

Hvilken type GPO er det og findes den pågældende account under i en OU ?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. april 2003 - 19:24 #2
jeg har oprettet en ou der hedder brugere. Under denne har jeg lavet en gruppe der hedder testbrugere.
Jeg har oprettet en testbruger.
GPO'en til testbreugere gruppen er sat til at alle skal have det samme wallpaper. Men det virker ikke.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. april 2003 - 19:27 #3
det er en user polucy..
Avatar billede svein Nybegynder
26. april 2003 - 19:37 #4
Her finder du en guide til hvordan Group Policy skal virke! Forsøg om det hjælper!!
http://www.svein.dk/windows2000/GroupPolicy/GroupPolicy_generelt_om.asp
Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. april 2003 - 19:44 #5
ja men der står ikke rigtig noget som kan afhjælpe mit problem...
Avatar billede svein Nybegynder
26. april 2003 - 19:54 #6
Hvor har du så lavet den GPO? Under Default Domain Policy eller under en OU?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. april 2003 - 20:01 #7
jeg har markeret gruppen "testbrugere" og defineret min group policy der. Det virkede ikke. Så prøvede jeg at markerer leddet over "brugere" og derefter definerer group policien, det virkede heller ikke.
Avatar billede cougar Nybegynder
26. april 2003 - 20:07 #8
De brugere som skal have denne politik rullet på skal være i den OU som GPO er lagt på, eller i en OU under.
Det er ikke kun nok at gruppe ligger der.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. april 2003 - 21:49 #9
jamen det er præcis det jeg har gjort
Avatar billede cougar Nybegynder
26. april 2003 - 23:53 #10
Hvad med rettighederne på den GPO (security), har Authenticated Users - Allow rettigheder ?
Den WinXP klient er den meldt ind i domainet og logger den på domainet ?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
27. april 2003 - 09:24 #11
den logger på domænet og har en privat share mappe på serveren..der er allow everyone på den gpo jeg har sat op!
Avatar billede svein Nybegynder
27. april 2003 - 10:19 #12
Hej,
kig ingennem denne artikel (som et eksempel på hvordan man sætter logoff script i en GOP) og se om det er den metode du har benyttet! Jeg mener at kunne se at du ikke har helt den korrekte forståelse af hvordan og hvor du sætter en GOP indstillinge!

http://www.svein.dk/windows2000/GroupPolicy/logoff_scripts_i_Group_policy.asp
Avatar billede maximus25 Nybegynder
27. april 2003 - 14:13 #13
det er jo præcis det jeg har gjort bare i administration templates under user...
Avatar billede svein Nybegynder
27. april 2003 - 17:08 #14
Det er to områder der er vigtig:
1. Først skal du bekræfte i hvilken container den bruger befinder sig i der skal have denne GPO sat?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
27. april 2003 - 19:35 #15
jeg har oprettet en bruger gruppe fuldstændig som i dit eksempel...til denne gruppe har jeg lavet gpo'en
Avatar billede svein Nybegynder
27. april 2003 - 20:35 #16
Hej igen,
det er der problemet ligger, mener jeg! Man laver IKKE GPO til en gruppe!! Man laver GPO til en :
Site
Domæne
OU
Lokal Computer

Så det jeg spørger om :
Hvor er denne bruger som du ønsker at ramme med din GPO?

I Users (under domænet)
Egen OU
??
Avatar billede webcon Nybegynder
28. april 2003 - 00:31 #17
Når det nu så præcist, at det er wallpaper du vil have slået til, skal du også have slået "Active directory" til. Ellers vil dette ikke virke.
Avatar billede webcon Nybegynder
30. april 2003 - 22:26 #18
Hallo
Avatar billede maximus25 Nybegynder
02. maj 2003 - 08:33 #19
undskyld at jeg ikke har svaret menjeg har ikke været i nærheden af en pc i nogle dage.

Jeg har oprettet en OU og det er denne under denne jeg har oprettet GPO'en.
Avatar billede maximus25 Nybegynder
02. maj 2003 - 08:33 #20
Meget simpelt er det bare Users jeg ønsker at ramme med det samme wallpaper
Avatar billede svein Nybegynder
02. maj 2003 - 08:45 #21
Hvem er medlem af den OU?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
02. maj 2003 - 09:28 #22
det er "brugere".
Avatar billede maximus25 Nybegynder
02. maj 2003 - 09:32 #23
jeg har oprettet en "testbruger" under "brugere" mappen som er min OU.

Det er "testbruger" jeg logger på med og som skal have det wallpaper som jeg har opsat i GPO'en.
Avatar billede thomasrosgaard Nybegynder
13. maj 2003 - 20:55 #24
Hej maximus25...  Jeg har selv haft dette problem, men jeg løste det ved, at sætte primær dns på klienterne til at pege på Windows 2000 serveren...  Derefter forsvandt problemet, og group policies virkede som de skulle!
Avatar billede webcon Nybegynder
13. maj 2003 - 22:46 #25
Jeg prøver lige igen....!!

Har du i din GPO slået "Active directory" til ??
Avatar billede maximus25 Nybegynder
16. maj 2003 - 09:41 #26
webcon........hvor skal jeg slå "active directory" til?
Avatar billede maximus25 Nybegynder
25. maj 2003 - 14:51 #27
thomasrosgaard du er en gud....det var lige præcis det der var galt...fedt...du får halvdelen af pointene og de andre må dele.
Avatar billede svein Nybegynder
25. maj 2003 - 20:34 #28
Godt du fandt en løsning! men;
Hvis problemet var at dine klienter peget på en forkert DNS eller ikke havde nogen DNS - ville jeg forestiller mig at der også var mange andre problemer end Group Policy.
DNS er selve "stifinder" for klienterne i Active Directory - og hvis den er sat til at pege forkert eller ikke sat overhoved - ja så kan de ikke logge på et AD domæne eller noget andet.

Så jeg kan ikke forestille mig at det var løsningen og hvis det var, ja så har du ikke beskrevet de andre problmer der også var i dit domæne!!
Avatar billede maximus25 Nybegynder
26. maj 2003 - 00:16 #29
Jamen det var det eneste der var problemet. Min primære dns hos klienten pegede på tiscalis dns server, men da jeg rettede denne til serverens dns så virkede det hele korrekt.
Jeg kunne jo ikke vide at det var et dns problem men det ved jeg nu til en anden gang.