Avatar billede 123 Nybegynder
26. april 2003 - 17:58 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Lave en kasse i noget 3D

Jeg vil gerne kunne lave billeder ligesom nedenstående:
http://80.196.165.10/sorthumor/sortHUMOR/Billeder/Annoncer/Pakke_468x60.gif

Altså en efterligning af de pakker som spil og programmer bliver leveret i. Hvilket program skal man bruge, og hvordan skal det gøres?

Hvis man kan med Adobe Photoshop vil en guide dertil være at foretrække.
Avatar billede rangerbs Nybegynder
26. april 2003 - 18:05 #1
Du kan godt tegne det i photoshop.. se www.prodic.dk
Du kan faktisk bare tegne det ved at bruge de normale tools da den tegning der er tegnet der også kan tegnes sådan på et stykke papir...
hvis du forstår :D
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 18:08 #2
Slå "grid" til i ps, så er det lettere at tegne.
Avatar billede 123 Nybegynder
26. april 2003 - 18:09 #3
Jeg kan ikke rigtig se hvad det er på www.prodic.dk du hentyder til?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
26. april 2003 - 18:18 #4
Ikke noget særligt bare en masse photoshop tutorials som du kunne se om du kunne bruge til noget.
Avatar billede konyher Nybegynder
26. april 2003 - 18:23 #5
Adobe photoshop og her er en nice tuts til det http://robouk.mchost.com/tuts/tutorial.php?tutorial=3dbox

Håber du lærer det :)
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 18:25 #6
Der er nu heller ikke meget 3D i dit eksempel. ;)
Avatar billede 123 Nybegynder
26. april 2003 - 18:25 #7
konyher >> Det var hvis hvad jeg ledte efter. Smid et svar :)
Avatar billede 123 Nybegynder
26. april 2003 - 18:26 #8
backside >> Kender ikke betegnelserne, men det ser 3D-agtigt ud.
Avatar billede konyher Nybegynder
26. april 2003 - 18:27 #9
Det var en måde!

Så er der også http://www.spoono.com/tutorials/photoshop/boxart/

Hey hey Love Simon
Avatar billede konyher Nybegynder
26. april 2003 - 18:28 #10
Ok hvem får de 100 point dumdd dummm hehe :)
Avatar billede backside Nybegynder
26. april 2003 - 18:31 #11
konyher>> Tror det kræver et svar for at få de point.    *G*
Avatar billede konyher Nybegynder
26. april 2003 - 18:36 #12
Ok...

Du finder det som du vil have til en box og laver til en 4-kant tager dit skærrertool og cutter den del af som skal være siden på boxen..

Så går du op under Transform>Perspective og drejer sådan som du synes den skal så..

Så kan du selv lege med skygger og lys...

Og sådan har du fået din 3d box :D

tralla lalalala
Avatar billede schaefner Juniormester
26. april 2003 - 18:41 #13
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. april 2003 - 18:48 #14
for at være korrekt hedder det isometrisk.

Forskellen fra 3d og isometrisk er at det ikke kan dreje som et 3d objekt kan.

Det er det samme som når du tegner på et stykke papir, altså ting der har 3 sider.

Samme metode kan gøres i photoshop med pen tool, men jeg ville nok lave det som du har fået svar på, da det er nemmest.
Avatar billede spe Nybegynder
27. april 2003 - 14:48 #15
Adobe har et godt lille 3D program der netop kan det med kasser og folde 2D-grafik omkring kasserne.
Det hedder Dimensions du kan se lidt mere om programmet her: http://www.dtpkursus.dk/dim/index.html
Avatar billede cgleerup Nybegynder
02. maj 2003 - 00:28 #16
michael-k > bare for at få det helt på det rene, uden at være et dumt svin, så lur mig om ikke isometrisk er den målbare tegneform, deraf navnet isometrisk papir, hvorimod isometrisk ikke har noget perspektiv. Det vil sige 3d, dybde og perspektiv (ting blive mindre ind i billedet) - isometrisk, ingen perspektiv - blot en 3d lignende visualisering, hvor x og y er målbare, z derimod er stadig ikke målbar.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. maj 2003 - 00:38 #17
jo god forklaring der cgleerup. Sådan noget af det samme jeg ville sige
Avatar billede 123 Nybegynder
13. juni 2003 - 23:43 #18
schaefner's er lettest men spe's var en interessant udfordring - så I fik begge point (har kun givet point til de to da der ikke var andre svar).