Avatar billede obmm Nybegynder
26. april 2003 - 09:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ekstra Cd-rom drev.

Hej, kan man sætte et ekstra cd-romdrev i Pc-en.
Jeg er ved at købe ny, og vil genbruge noget af det jeg har fra maskine der er kaput.
Jeg får DVD-drev og Cd-rombrænder, men vil også gerne have mit Cd-drev i, kræver det flere/andre kabler indvendig i pc-en.
Avatar billede the-webghost Nybegynder
26. april 2003 - 09:43 #1
Ja...Det gør der desværre, pga. strømforsyningen!
Avatar billede bpraem Nybegynder
26. april 2003 - 09:44 #2
Det er ikke noget problem at sætte et ekstra drev i din nye PC. Men dit DVD-drev/cd-brænder fungere også som alm. cd-drev. Hvis du sætter et ekstra drev i skal du bare huske at sætte den som Master/slave.
Avatar billede stig3 Mester
26. april 2003 - 09:44 #3
Ikke nødvendigvis.

Normalt er der dog kun plads til 4 endheder medregnet harddiske. Så hvis du har 2 harddiske kan det blive et problem (men det kan også løses).
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. april 2003 - 09:45 #4
Nej ikke medmindre du har 2 harddisk, for så kan du ikke. Men har du kun én harddisk er der plads til dit cdrom drev også, eller kan man for noget 100kr få 2 ekstra IDE pladser til at sætte i sit pci slot
Avatar billede fromsej Praktikant
26. april 2003 - 09:45 #5
Du kan godt, men er det ikke at skyde gråspurve med kanoner?
Du har to IDE porte, på hver port kan der sidde to enheder:HD, CDrom, brænder eller DVD.
Desuden kan du købe et controller kort så du kan udbygge med flere enheder.
Men hvad du skal med 3! optiske drev, det kan jeg altså ikke se.*S*
Avatar billede obmm Nybegynder
26. april 2003 - 09:48 #6
Jeg mener bare det DVD-drev jeg får i er meget langsommere end Cd-romdrevet.
Avatar billede stig3 Mester
26. april 2003 - 09:49 #7
Nu kan jeg godt se at du har accepteret webghosts svar, men du skal ikke følge hans råd for det er forkert.........
Avatar billede stig3 Mester
26. april 2003 - 09:51 #8
obmm>>

Det lyder mærkeligt at dvd drevet skulle være langsommere. Hvad er specifikationerne på de 2 drev (dvd og gamle cd-rom)
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. april 2003 - 09:52 #9
Mit DVD drev er 48x og mit cdrom drev 52x, og jeg må sige efter at have skiftet synes jeg mit DVD drev kører hurtigere...
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
26. april 2003 - 09:52 #10
hvorfor afviser du de rigtige svar og giver point til et forkert svar ?
Avatar billede stig3 Mester
26. april 2003 - 09:54 #11
Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med dvd-drevet, men som sagt kan man sagtens sætte det gamle cd-rom drev til forudsat at du ikke har mere end een harddisk.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. april 2003 - 09:55 #12
Det undrer også mig at de korrekte svar bliver afvist, jeg er ligeglad med points, men det er meget vigtigt at det er de rigtige svar der bliver accepteret, da andre måske får brug for dem!
the-webghost>>Lav venligst et spørgsmål der hedder Points til Obmm og giv ham points tilbage.
Husk at lægge et link her og et link hertil i det nye spørgsmål.
Avatar billede obmm Nybegynder
26. april 2003 - 10:09 #13
Det VAR en fejl med point-givningen , jeg forsøger at gøre det godt på et senere tidspunkt,.
Undskyld til i andre med rigtig gode svar og kommentarer,