Avatar billede keldo Nybegynder
26. april 2003 - 09:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win2000 og WIn98 i samme netværk kan ikke finde hinanden

Jeg har to comp, koblet sammen via en hub. Den ene kører win 2000 pro, den anden win 98. Fra win 98 kan jeg godt se min win2000 maskine, men jeg kan ikke komme på den. Den siger at computer/sjare navnet ikke blev fundet og at der ikke var adgang til maskinen. Hvorfor??
Avatar billede the-webghost Nybegynder
26. april 2003 - 09:47 #1
Du skal ind i dine Nætverksindstillinger derinde hvor dine IP Oplysninger ligger!
Så skal du tilføje en protokel der hedder noget med IPX....så burdre det virke!
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
26. april 2003 - 09:55 #2
hvis win2000 er opretted med NTSC partition kan du ikke komme til at se den fra din win98 men du kan godt se din win98 fra din win2000
26. april 2003 - 15:11 #3
I w2k skal du oprette en ny bruger (med admin-rettigheder), der svarer til brugeren på win 98 pc'en (login'et på win98 pc'en). Og så vil det være en fordel hvis de er i den samme workgroup.
Avatar billede keldo Nybegynder
26. april 2003 - 15:15 #4
H13, det har jeg gjort, men det hjælper ikke
Avatar billede chillimann Nybegynder
28. april 2003 - 12:41 #5
1. har pc'er ne været på internet (adsl)
2. hvis de har det SKAL du give dem nye ip+ undernetmaske ellers køre de med tdc ips og 255.255.0.0 undernetmaske og det kan win2000 ikke,

prøv at gå i kør: cmd  på win2k skriv ipconfig dernæst ipconfig /all
se hvilken ip den har det må ikke være 168 eller 198 ip'en starter med, du kan på begge maskiner lave en (ipconfig /renew) hvis det ike virker skal du selv give dem ip addresser + som the-webghost skriver skal du også have en protokol der heder ipx/spx
Avatar billede chillimann Nybegynder
28. april 2003 - 12:46 #6
ups de skulle også gerne værer i den samme group mshome eller ligende, bare ikke det samme navn+ tjæk lige om win2k har delt et drev, hvis den har er det gerne $shared og så kan du ike se det.
Avatar billede babafisk Nybegynder
06. maj 2003 - 15:14 #7
fo at få adgang til win2k computeren skal du aktivere brugeren gæst. Det gøres ved at gå ind i kontrolpanelet og vælge "brugere og adgangskoder", herefter vælger du fanebladet "avanceret" og trykker på knappen "avanceret". I det nye vidue der kommer frem klikker du på "brugere", dobbeltklikker på "kontoen" gæst og fjerner hakket i feltet "kontoen er deaktiveret".

Håber det løser dit problem
Avatar billede keldo Nybegynder
06. maj 2003 - 15:30 #8
Fint tak