Avatar billede cathallo Nybegynder
25. april 2003 - 18:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl under installation af styresystem

Jeg har købt ny computer

Asus A7N8X deluxe
AMD XP Barton 2500+
512 MB DDR 333, 6ns Samsung RAM
Western Digital 800JB 80 GB harddisk
Radeon 9500 pro

Jeg har prøvet at installere WinXP pro og Win2000

Under kopiering af filerne til min HD, laver den en fejl, og skriver at den ikke kan kopiere en fil til harddisken. Dette er ikke altid den samme fil.

For at finde fejlen har jeg prøvet at ændre følgende enkeltvis.

Skifte harddisk til en lidt ældre 30 GB IBM.

Skifte grafikkort til PCI TNT2 32 MB.

Skifte ramplacering(har testet alle tre slots)

Disable onboard lyd, netkort, firewire.

Installeret uden mus tilsluttet.(mit tastatur er et standart ps/2)

I BIOS er cpu hastigheden sat til 166 * 11

Jeg benytter standart RAM opsætning i BIOS
Jeg har ikke mulighed for at teste rammen i en anden maskine , eller teste min maskine med en anden blok.

Er der nogle der har et forslag ??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. april 2003 - 19:05 #1
Jeg har prøvet nogenlunde det du omtaler her efter jeg havde bygget en pc op af ældre løsdele.
Det lykkedes først at installere den med xp, da jeg havde opgraderet bios, så prøv lige at checke om du har seneste bios.
Avatar billede madsbjoern Nybegynder
25. april 2003 - 19:05 #2
Prøv at sætte "RAM latency" (tror nok det hedder sådan) op i bios - jeg havde det samme problem, og jeg tror det var det der hjalp.

Mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 19:07 #3
Prøv med et andet CD-drev.
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. april 2003 - 19:10 #4
Eller prøv nogle andre ram, defekte ram giver en random fejl, og selvom stangen er defekt, behøver den ikke være 100% defekt, det er nok den bare er lidt i stykker, og så gider den ikke installere XP eller 2000, måske du kan installere 95/98/ME de er ikke så kræsne hvad angår defekt ram, men er den defekt skal den jo byttes...
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. april 2003 - 19:11 #5
Arhh læste ikke lige det sidste, men jeg er ret sikker på det nu er rammene...
Avatar billede cathallo Nybegynder
26. april 2003 - 00:30 #6
Nu har jeg også
skiftet IDE kabel til både cd-rom drev og hardisk
skiftet cd-rom drev
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. april 2003 - 10:13 #7
har du osse i bios prøvet at sæte den til "default setup" inden instalationen ?
Avatar billede cathallo Nybegynder
27. april 2003 - 22:14 #8
Jeg har kørt programmet ramtest86. Dette program fandt fejl i rammen, derfor testede jeg rammen på en anden maskine, her var der ingen fejl!! Jeg har testet en anden ramblok i min maskine, dette gav også fejl. Derfor kan det ikke rammen der er problemer med!! Hvad der er tilbage er defekt bundkort, defekt CPU eller forkert BIOS opsætning (se spm: http://www.eksperten.dk/spm/345535 ).

Hvordan tester jeg Bundkort og CPU ??
Avatar billede sly2001 Nybegynder
27. april 2003 - 22:15 #9
I min bios er der en mulighed for "fail save" Hvor den kun "kobler" de nødvendige ting til. Den resetter OC osv...
Avatar billede cathallo Nybegynder
27. april 2003 - 23:19 #10
Hvis jeg sætter hastigheden på min ram ned til 133MHz fungere det fint ???? men på 166MHz går maskinen ned??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. april 2003 - 00:17 #11
Mange ser ud til at have problemer med det motherboard.
http://www.hardwareaccelerated.com/forums/viewtopic.php?t=467
http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/5077.html
Diverse sider jeg har kigget på, siger at der er et problem med batteriet på motherboardet. De siger ikke at der er memoryproblemer i forbindelse med det dårlige batteri, som motherboardet er udstyret med fra standard, men at bios kan glemme indstillinger og have problemer med at gemme indstillinger.
De anbefaler at man skal udskifte batteriet med et 3,3 volts batteri.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. april 2003 - 00:40 #12
En anden fyr med memory-problemer, hvor det midlertidige fix er at sætte den til 133.
http://www.resellerratings.com/forum/t55995.html
Hvilken biosversion kører du ?
Avatar billede cathallo Nybegynder
27. august 2003 - 17:55 #13
Ram problem, Asus A7N8X deluxe har problemer med ddr 333 ram, bruges der ddr 400 ram kører det fint
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. august 2003 - 18:30 #14
Er du lidt dum?!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. august 2003 - 19:15 #15
Hmm... hvor mange gange er ram-problemer nævnt i dette spørgsmål ? geforce3 skrev direkte at du skulle prøve med noget andet ram, derfor virker det lidt besynderligt at du tager pointene tilbage. Hvorfor ?