Avatar billede fepe Nybegynder
21. november 2000 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SuSE 7.0 Live Evaluation

Jeg har lige fået SuSE 7.0 Live Evaluation fra Alt om Data\'s CD-rom. Jeg har lavet en bootdiskette, og installationen kommer også igang. Men når jeg skal vælge mellem tekst- eller grafikmode-installation, kommer der en besked med teksten: \"An error eccurred during the installation\" (eller noget i den stil). Jeg konfigurerrer så min hardware, men når jeg skal begynde installationen sker der ikke noget. Hvad er der galt?
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
21. november 2000 - 16:19 #1
Jeg satte bare mit cd-rom som første prioritet ved boot i setup bios...

Del i opstart, og vælg et eller andet, og bruger pg-up og down til at vælg noget lign : D,C

/NbG
Avatar billede stig3 Mester
21. november 2000 - 16:41 #2
Jeg havde samme problem med den samme CD. Jeg fandt ud af at CD\'en blev meget kønnere da den lå i skraldespanden :-)

Jeg var også nød til at lave en bootdiskette. Måske er det der fejlen ligger.
Avatar billede codpiece Nybegynder
21. november 2000 - 18:38 #3
Jeg har ikke prøvet denne her endnu, men jeg er fristet:

http://www.demolinux.org/en/ kan man hente en 600 MB ISO-fil (200 MB pakket) der kan brændes til en bootbar CD der skulle fungere på samme måde som SuSE Live Evaluation:

This site is dedicated to the production of CD Roms (the DemoLinux CDs) that allow to run
Linux without installation, disk partitioning and other hassles that usually prevent people
from giving Linux a try.

This is made possible by a set of technological features in the Linux kernel, and by means of
some other free software (notably by S.u.S.E. and RedHat) that we reuse here.

// Codpiece
Avatar billede gozar Nybegynder
22. november 2000 - 00:30 #4
codpiece>>Jeg vil mene at det er den distubtion, hvor man er nød til at konfigyre alt hardwaren hver gang du genstarter. Men self.. Hven har brug for en genstart ;-)
Avatar billede codpiece Nybegynder
22. november 2000 - 12:03 #5
gozar > Efter hvad jeg har læst i dokumentationen så kan man vælge om man ønsker at bruge list harddiskplads til swapfil og personligt hjemmebibliotek.

Vi er i gang med at hente den - I hører nærmere

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
28. november 2000 - 01:30 #6
Så er jeg tilbage - det tog tre arbejdsdage at hente lortet ned, men nu har jeg brændt en skive, der booter en Linux direkte fra skiven. Jeg har ikke leget med den del, der benytter harddisken endnu, men jeg kan sende dig en kopi hvis du er interesseret...?

Send mig en snailmail adresse på codpiece at beer dot com hvis du er interesseret.

// Codpiece