Avatar billede sneakie03 Nybegynder
23. april 2003 - 23:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvad er cache...

hvad er cache og hvordan sletter man den når man har formateret HD'en....? evt. Hjemmeside hvor man kan læse det...
Avatar billede grunken Nybegynder
23. april 2003 - 23:36 #1
cache er en buffer der sørger for at optimere hastigheden på enten harddisk eller cpu!

og tro mig, den er tom når computeren er slukket!
Avatar billede sneakie03 Nybegynder
23. april 2003 - 23:40 #2
kan der godt ligge filer et eller andet sted på pc'en efter at man har formateret...

jeg kan ikke installerer nyt styresystem i min HD pågrund af at der ligger noget i cache-hukommelsen...

den skriver at det skal slettes først...
kan man det ved at Flashe bios'en???
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 23:48 #3
Uha - nej. Det har intet med din BIOS at gøre.
Hvad er det for et OS du skal installere ??
Avatar billede sneakie03 Nybegynder
23. april 2003 - 23:52 #4
Jeg havde Windows ME før... men det gik i stykker så det var umuligt at lave...
så jeg formaterede og ville så installere windows 98 SE men så nå man er i dos og skriver INSTALL... så spørger den om jeg vil fortsææte og så tryk enter, og det gør jeg så men så siger den at den ikke kan installerer medmindre at jeg sletter cachen...Hmm

Kan det have noget af gøre med at jeg booter fra en Windows Me startdiskette???
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 23:55 #5
Hvorfor booter du ikke bare på WIN 98 CD'en ??
Avatar billede sneakie03 Nybegynder
23. april 2003 - 23:57 #6
Hvordan gør jeg det... Skal jeg bare gå ind i bios'en og sætte CDROM som first boot... MEn tror du at det kan have skyldes at jeg brugte en Windows ME startdiskette, at den så gemte noget i cachen???
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 00:00 #7
Ja, for at boote på din CD-ROM, skal du ændre det i BIOS (first boot device)
Og jo, det kan sikkert godt have noget at gøre med at du booter på WinME disketter.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 00:00 #8
svar :o)
Avatar billede sneakie03 Nybegynder
24. april 2003 - 00:02 #9
Jeg hader når computere ikke gør som jeg vil... tak for svarene du for pointene...

men kan du så ikke sende sådan en svar ting...
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 00:05 #10
jeg har svaret :o)