Avatar billede mikkerbj Nybegynder
23. april 2003 - 20:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

angreb på min computer

ofte oplever jeg at min norton antivirus skriver at der er forsøgt angreb på min computer. Når jeg så får oplysninger om angrebet står der at det er en trojansk hest... Jeg har prøvet at scanne min pc'er med flere forskellige programmer bl.a. Anti-trojan 5.5 & Ad-aware 6.0 og de siger begge at der ikke er nogle trojanske heste på computeren, på trods for at jeg jævnligt har angreb. Jeg kører xp pro og norton firewall og antivirus.... Er der nogle der har et godt forslag?????
Avatar billede perhaps Nybegynder
23. april 2003 - 22:24 #1
Du må uddybe dit spørgsmål noget mere. Hvad eksakt skriver Norton? Trojansk hest er mange ting, men det kan da være at der er en eller anden som forsøger at lægge en lille server på din puter, men ikke får lov til det, og så er der jo heller ikke noget når Anti-trojan og Ad-aware undersøger. Det lyder for mig til at være sådan. Du skriver jo også "forsøgt" angreb på min computer.
Avatar billede yeti Nybegynder
23. april 2003 - 22:35 #2
Angrebet kan komme udefra, således at den trojanske hest ikke er på din pc, men som perhaps siger må du ud med lidt mere information. Du kan evt. dumpe en bid af din log-file...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. april 2003 - 23:02 #3
Du er en heldig mand at du har et antivirus prg. samt en firewall som stopper alt inden det kommer på din computer. Hvis du gerne vil sikre dig endnu mere kan jeg da foreslå dig flere ekstra programmer.
Du har Ad-aware Du kan også køre med Spybot samtidig uden konflikter
Du bør også have Spywareblaster
IE-Spyad
Samt under tips og trick Brug klassificerede sider i Internet Explorer alle disse adresser bør du sætte ind
StartUpMonitor er også godt at have
Et prg. til at fjerne cookies - http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/ Emty temp folders. Fjerner cookies. Derudover kan det fjerne gamle url addresser gamle links mm.
Alle links til disse programmer finder du på http://www.spywarefri.dk
Hold desuden øje med de nye værktøjer som er på vej på denne side såsom HiJackBlaster samt SpywareGuard som snart kommer og som er meget effektive.
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
24. april 2003 - 10:59 #4
nu har jeg igen haft angreb her klokken torsdag kl 10.46 og der skrev norton følgende "sikkerhedsalarm vist for reglen bloker som standart backdoor/subseven trojan" Det er det samme der skrives i log filen. Jeg undrer mig bare over at hvis jeg ikke har den trojanske hest hvordan personen så kan finde frem til min pc'er igen & igen da jeg har dynamisk ip. jeg håber at der er nogen der kan hjælpe for jeg er ved at være godt træt af de angreb!!!!!!!!!!!
Avatar billede yeti Nybegynder
24. april 2003 - 11:11 #5
Den scanner efter ip adresser. Du bør skrive til afsenderen og gøre opmærksom på problemet. Via loggen kan du finde afsenderens ip adresse og så vil www.dkhostmaster.dk kan du finde afsenderen. Med meget stor sandsynlighed vil du få at vide at det er en internetudbyder, men de kan så vil ip adressen og tidspunktet finde frem til deres bruger. Jeg har tidligere med succes fået stoppet ligende angreb.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. april 2003 - 11:19 #6
Du skal ikke tænke så meget på det, for det er kun forsøg på angreb du har, og måske som yeti siger et teleselskab. Dit Norton når at stoppe det før der sker noget. Du skal gå ind på den spywarefri og se hvordan du sikrer dig bedst muligt. Jeg har tidligere nævt hvilke programmer jeg mener at du bør have installeret udover firewall og antivirusprg. HiJack Blaster skulle komme på siden i aften eller i morgen og et andet prg. som jeg vil anbefale er Spywareguard. Installerer du alle disse programmer vil der ikke kunne installere sig nogle programmer på din pc uden at du får besked på det først og kan derfor nå at stoppe installationen.

Takker forøvrigt for point:) og spørg bare løst hvis du har problemer.
Avatar billede yeti Nybegynder
24. april 2003 - 11:43 #7
aovergaard...> Jeg sidder her og bliver helt nysgerrig- har du særlig forbindelse til www.spywarefri.dk ?
Avatar billede mikkerbj Nybegynder
24. april 2003 - 11:46 #8
nu har jeg prøvet at kontakte dkhostmaster og de hjalp mig med at finde en global side hvor man kan scanne ip adresser "www.ripe.net" og det viser sig at være en virksomhed i england samt en virksomhed i holland!!! Det jg ka sei loggen er at den lukker for indkommede TCP forbindelse!!! Men jeg må jo prøve at slappe af!!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2003 - 16:27 #9
yeti>>Det er muligt, men det er den mest professionelle og "ikkenørdede" indgang til spyware og vira der eksisterer, jeg linker også til den lige så tit jeg mener det er relevant.
Avatar billede yeti Nybegynder
24. april 2003 - 16:30 #10
formsej...> Det var bestemt ikke en kritik, blot nysgerrighed. Jeg synes også at siden er helt ok, men jeg ved ikke hvad der kommer på den i fremtiden....
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2003 - 16:50 #11
*S*
Det ved jeg nu heller ikke, men hvis de holder stilen så er jeg helt tryg.*G*
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. april 2003 - 17:36 #12
Spywarefri's "besætning" er pt. Jørgen (underviser i IT-sikkerhed), Ellen (IT-sikkerhedschef), aovergaard (herfra Eksperten, underviser i pc, og laver et kæmpearbejde for Spywarefri)og perhaps (audididakt nørd med spyware på hjernen. Råbte forleden i søvne, at Sadams computer var blevet hijacked)Kun aovergaard og perhaps er aktive på Eksperten  og vi vil kun henvise til Spywarefri, når det er relevant for et spørgsmål. Vi hader allesammen spam. De programmer aovergaard henviser går fint i spænd sammen, altså ingen konflikter. Programmerne er gennemtestet på kryds og tværs af bl.a. aovergaard, så forudsætningen for at give et godt svar er der.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. april 2003 - 23:28 #13
yeti-> Har været til fødselsdag og derfor ikke svaret dig på dit spørgsmål ang. om jeg har en særlig forbindelse til spywarefri. Du har fået en forklaring af perhaps hvor du kan se at jeg er med til at hjælpe med at finde og udarbejde nye metoder til modangreb på diverse spyware. Lige som her på eksperten er det fuldstændig frivilligt arbejde hvor det kun er lysten til at hjælpe andre som driver værket, og altså hverken kr. øre eller point som driver værket.