Avatar billede thundergizmo Nybegynder
23. april 2003 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Bedste IDE opsætning

Hey folks.!

sidder lige og prøver på at få min comp til at brænde stabilt fra cd-rom drevet. men kan dog ikke få den til det.

så ville lige hører hvilken opsætning i mener er den bedste.

ide 1: hdd1 + cd-rom

ide 2: hdd2 + cd-brænder!?

eller den som jeg har lige nu.

ide 1: hdd1 + hdd2

ide 2: cd-rom + cd-brænder.
!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!

ThunderGizmo Over and out.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2003 - 16:11 #1
den du har nu - men brænderen skal køre som sekundary master :)
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
23. april 2003 - 16:16 #2
all right.... det prøver jeg og vender tilbage senere-....
Avatar billede john0000 Nybegynder
23. april 2003 - 16:17 #3
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve den første løsning. Det kan godt give problemer at have cd-rom drev og brænder på samme kabel. Når du kopierer fra cd til brænder skal al trafikken jo både frem og tilbage i det sammme ide-kabel på samme tid
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. april 2003 - 16:19 #4
/* Kan ikke lade være med at tænke på at brænder og CD-rom sidder på samme Ide kabel, hvilket givetvis er hurtigereend ATA 33.. Tvivler på at kanalen bliver presset af det */
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
23. april 2003 - 16:32 #5
så fik jeg prøvet din ide metal-hansen og desværre uden et godt resultat.

så hopper vider til jonh000´s ide....
Avatar billede gifle Nybegynder
23. april 2003 - 16:39 #6
Jeg kører selv med:

ide 1: hdd1(med OS)+ cd-rom

ide 2: hdd2 + cd-brænder

og der viker fortrinligt! Har selv prøvet flere andre, men er kommet frem til at denne konfiguration kører bedst. Det er dog ikke endegyldigt, men det virker i mit tilfælde.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. april 2003 - 16:40 #7
Ja, så opstår ueningheden.  :)
jeg er enig med thunderqizmo i hans opsætning nr. 2. - Det modsatte af metal_hansen's anbefaling. - Men har set denne opsætning nr. 2  anbefalet og den virker fint til "On the fly", i hvert fald med Nero. Jeg har tilsvarende opsætning og har ingen probs. med on the fly.
Og begge hhd holdes på primær IDE - fint nok.
Avatar billede gifle Nybegynder
23. april 2003 - 16:41 #8
Skal måske også indskyde at begge HD'er kører som mastere.
Avatar billede gifle Nybegynder
23. april 2003 - 16:46 #9
Det er jo tit folk er i tvivl om hvad de skal vælge af opsætning, men jeg kan fortælle hvad de fagfolk siger (dem jeg har snakket med) der til dagligt arbejder med det, og har folk hængende hos deres supporter når alt gåt galt. De anbefaler følgende:

de 1: hdd1(med OS)+ cd-rom

ide 2: hdd2 + cd-brænder

Da det "GENERELT" giver de færreste problemer, og bemærk venligst at det er generelt, der kan være små individuelle ting der gør at noget andet kan være hensigtsmæssigt.
Men et endegyldigt bevis for hvad der er bedst, jeg mener: Nogle der der virkelig har testet det? Det ville jeg gerne se et link til :o)
Avatar billede gifle Nybegynder
23. april 2003 - 16:49 #10
Nu skriver jeg altså for hurtigt, håber i kan forstå det til trods for de fejl der er i ovenstående.
Meningen i de to nederste linier skulle være:
"Men et endegyldigt bevis for hvad der er bedst er det IKKE, jeg mener: Er der nogle der der virkelig har testet det? Det ville jeg gerne se et link til" :o)
Avatar billede red_martians Nybegynder
23. april 2003 - 17:28 #11
Det langsommeste drev på IDE-kablet bestemmer hastigheden.....
dvs. hvis man placere et ATA33-drev, som oftest er et CD-drev....køre hele systemmet på dette kabel med ATA33-hastighed, også harddisken. (en harddisk overføre sjældent hurtigere end 40 MB/s, så man lægger sjældent mærke til det)
Men for ydelses-mæssigt bedste hastighed, skal CD-drev og harddiske placeres på hvert sit kabel. Jo mindre man er så heldig at ha et DVD-drev der understøtter ATA66
Avatar billede thundergizmo Nybegynder
24. april 2003 - 21:14 #12
Hey folks.! har langt om længe få maskinen op at kører igen, (derfor den lange ventetid/svartid) har forsøgt alle jeres foreslag. men desværre uden det helt store resultat.
deler pointene mellem jer da i alle var flinke til at komme foreslag.
håber det er ok.

ThunderGizmo  Over and out.