Avatar billede latka Nybegynder
23. april 2003 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Mine gemte Adobe Premiere 6.0 projekt filer bliver ødelagte!!

Hej derude,

En problemstilling der omhandler Adobe Premiere 6.0. Jeg sidder og redigerer min film og det går udemærket. Når jeg så gemmer mit projekt, og dets associerede filer, som den selv gør, gemmer den som den plejer. Næste gang jeg åbner det gemte projekt, er min "timeline" forsvundet. De importede filer, psd,mp3,avi osv. er også røget, således at der står -1 ved alle filerne, istedet for dets navn og størrelse.

Det er et tilbagevendende problem og det er ikke hver gang jeg åbner mit projekt. jeg har prøvet at lave 4 forskellige backups forskellige steder på min harddisk, men uden held. problemet kommer igen.
Det er som sagt møgirreterende at mit projekt pludselig bliver til ingenting, når man har siddet og "cremet" med det og brugt tid på det!!

Herudover har jeg nogle hvis'er:

Kan det være fordi programmet 6.0 ikke er kompatibel med XP, som jeg anvender som styresystem?

kan det være p.g.a autosaven er slået til?

JEG håber meget der kommer nogle gode svar/kommentarer fra nogle der enten har oplevet det samme eller har et løsningsforslag.

på forhånd tak, Henrik.
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. april 2003 - 11:49 #1
Der er en update ude fraAdobe.. mener det er 6.01 og en beta af 6.02.. Prøv at runde www.adobe.com
Avatar billede henninga Novice
24. april 2003 - 00:15 #2
Jeg har haft nøjagtig det samme, de hedder bare -1.
Kører med XP og DV500 kort og Premiere 6.01.
Mit problem opstod efter jeg havde opdateret min XP (mener jeg).
Hvis du ikke har slået autosave fra i Premiere skal du starte med at gemme dine projektfiler der ligger som backup i mappen "C:\Programmer\Adobe\Premiere 6.0\Project-Archive". Der ligger som standard de sidste 5 versioner af projektet. Kopier dem til en anden mappe.
Derefter geninstallerede jeg premiere og opdateringen 6.01.
Og geninstallerede DV500.
Så kunne jeg hente en af de gemte projektfiler ind igen og det virkede. Dog ikke preview-filerne, men de kan jo genskabes.
De originale filer, psd,mp3,avi osv. ligger stadig på harddisken.
Håber det hjælper.
HenningA
Avatar billede latka Nybegynder
24. april 2003 - 13:37 #3
Til Henning,
Jeg kan ikke huske hvornår mit problem opstod, men nu har jeg geninstalleret adobe med opdateringen 6.02, og problemet har ikke ændret sig.
Du har ret i at der ligger backups i den mappe der, og at man kan finde hver enkelte fil frem igen, for de ligger rigtigt nok på harddisken stadig.

Men på denne måde har jeg ikke sikret mig at det ikke sker igen, og det er destruktivt at lave noget arbejde på et program der er så ustabilt.

har du nogle erfaringer med 6.5 versionen?? det kunne jo være det var lavet mere hensynsmæssigt til XP.

men ellers mange tak for besvarelsen, venter lige nogle dage med at give point.

Henrik
Avatar billede henninga Novice
27. april 2003 - 10:37 #4
Hej igen.
Jeg ved heller ikke hvilken opdatering der gjorde min Premiere "død", men det er ca. 4 måneder siden og jeg har ikke haft problemet siden (eller før).
Jeg kører med 6.0 samt opdateret til 6.01.
Har ingen erfaringer med 6.5, men dit synspunkt lyder rigtigt da 6.0 jo er opdateret til XP.

Men man bliver godt nok noget bleg når alle filer bare hedder -1 i et projekt man har arbejdet med i flere uger.

HenningA
Avatar billede latka Nybegynder
27. april 2003 - 12:49 #5
OKey tak for hjælpen,

jeg prøver lige en gang til som du har forklaret, og ellers prøver jeg 6.5

Henrik