Avatar billede fepe Nybegynder
20. november 2000 - 21:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

serial 1 eller 2

Jeg bruger BeOS 5 Personal Edition og vil gerne vide hvilen port jeg skal bruge til mit  modem. Normalt under Windows 98 bruger jeg COM 3, så hvilken port skal jeg så bruge under BeOS. Jeg har endnu ikke fået forbindelse selv om at telefonnummeret er korrekt. Det er brugernavnet og kodeordet også. Fortæl gerne hvordan I selv bruger internet under BeOS.
Avatar billede nathan Nybegynder
20. november 2000 - 22:12 #1
Com1 og Com3 bruger samme IRQ = 4
Det går ud fra du har et interen modem, som bruger COM3. Jeg kender ikke noget til BeOS5, men Du skal altså sætte din OS til COM3 med IRQ4.
/nathan
Avatar billede sorenmhansen Nybegynder
31. januar 2001 - 14:34 #2
Hej

Prøv følgende link: http://www.becenter.com/beos_guide/connect_internet/

Det burde kunne hjælpe. Ellers er der et par tips på www.betips.net
Jeg kommer på nettet vha. et eksternt modem. Dog virkede password godkendelsen ikke med alm. pop godkendelse, men med AlternatedPOP, eller sådan et eller andet.

-søren