Avatar billede trav4u2 Novice
22. april 2003 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg kontakt til en harddisk?

Er der nogen der kan anbefale et værktøj på nettet,
der kan skabe kontakt til en harddisk der ikke kan registreres i bios?

Jeg har en Seagate Barracuda IV harddisk på 80 Gb, der pludselig er "stået af".

Når maskinen starter laver den en lav støjtone, som ikke var der tidligere, og når jeg går ind i bios kan jeg ikke få kontakt til harddisken.

Jeg har afprøvet:
Anden IDE
Slave, Master etc.
Andet strømkabel
Andet datakabel

Registreringen går fint med en anden identisk harddisk; så der er ingen tvivl om, at der er disken der er problemet.

Er der nogen der har forslag til hvordan jeg redder mine data :-(
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
22. april 2003 - 15:20 #1
Sender den til IBAS, hvorefter du modtager en regning på over X * 10.000kr alt efter hvor mange dele der skal byttes ud før den virker.
Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 15:29 #2
ryster den og håb på at du kan få dine data ud! (har selv været heldig at vippe harddisken og været heldig den ville starte op så jeg kunne få en backup)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. april 2003 - 16:14 #3
Eller slår forsigtigt på den til lyden ændrer sig eller stopper.
Prøv at lægge den på siden eller på hovedet.
Avatar billede nima Nybegynder
22. april 2003 - 23:15 #4
er det vigtige data du har på den?
Avatar billede datashoppen Nybegynder
23. april 2003 - 10:35 #5
Hvis du har en disk, der er identisk, med den der er i stykker, kan du prøve at flytte printet over fra den gode, så kan man i mange tilfælde komme til sine data, hvis du ikke selv har mod på det kan du kontakte mig på lars@pc-billigt.dk, prisen vil ligge lige omkring 400.- + moms.