Avatar billede olila Nybegynder
22. april 2003 - 11:13 Der er 4 kommentarer

Indsæt initialer i Power Point præsentation

Jeg har en design template, hvor jeg ønsker et tekstfelt, der indeholder forfatterens initialer.

1. Antallet af initialer varierer. Feltet skal altså tilpasses længden af indholdet. Footer-feltet har en denne sammenhæng nogle problemer, så vidt jeg kan se. Prøv fx dette:

  a. Lav en sort linie, der fylder sidens bredde..
  b. Flyt footer-feltet, så det ligger oven på linien.
  c. Giv footer-feltet baggrundsfarven hvid.

Footer feltet bryder nu linien i to dele. Prøv at variere længden på teksten i footer-feltet. Dette virker ikke efter hensigten hos mig, og jeg er derfor åben over for andre forslag.

2. Der er 100 ekstra point, hvis løsningen anviser en metode, så initialerne beregnes automatisk udfra forfatternavnet.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 11:39 #1
Jeg går ud fra, at du arbejder i Masteren.

Omkring den sorte linje. Marker linjen, højreklik og vælg - Bring to front, så ligger den sorte linje først og brydes ikke af den tekst, der står i footer feltet.
Hvad størrelsen af feltet angår, kan du dobbeltklikke på rammen så åbnes Format Autoshape. vælg fanebladet Textbox, og tjek feltet resize autoshape to fit text. Fjern eventuelt tjekmærke i Word wrap text in autoshape.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 11:51 #2
og hvad var fejlen?
Avatar billede olila Nybegynder
22. april 2003 - 11:52 #3
Ja, jeg arbejder i Master, men jeg har åbenbart ikke udtrykt mig klart nok.
Jeg ønsker netop, at footeren skal bryde linien. Jeg ved også godt, hvordan man benytter "resize autoshape to fit text" - problemet hos mig at "kassen" tilpasser til {footer} og *ikke* de initialer som brugeren sidenhen taster ind.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 12:40 #4
o.k. så forstår jeg godt afvisningen. Jeg har heller ikke kunnet finde en løsning med tilpasning, det virker heller ikke med at sætte autoshapen til en bestemt størrelse fra start, og sige den skal tilpasse.