Avatar billede rimfrozt Nybegynder
21. april 2003 - 21:19 Der er 6 kommentarer

Skrivebordet "opdaterer" pludselig og harddisken "ræser"???

Når jeg sidder og arbejder med noget i mit XP pro så sker det jævnligt (specielt når jeg lukker et program ned) at maskinen ligesom "opdaterer sig" så alt forsvinder på skrivebordet medns harddsiken ræser derudad og alle ikoner langsomt et efter et dukker op igen. Hele denne underlige og ganske trælse proces tager vel max 7-8 sekunder men er alligevel dødbringende når man lige sidder og arbejder på noget tungt musik som så begynder at hakke osv.
Synes ikke maskinen gjorde sådan da jeg havde win 98. Min maskine har 256 MB ram.
Håber der findes en løsning.

B. Frozt.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
21. april 2003 - 21:22 #1
Har du noget "aktivt" indhold på skrivebordet som webside som baggrund ?
Avatar billede raffar Juniormester
21. april 2003 - 21:33 #2
Det sker også tit for mig. Mest når jeg har brugt og lukker en eller anden tung process. Efter at der så bliver frigivet en del RAM er det ligesom Explorer genstarter sig selv. Jeg kører Win2000 og har vænnet mig til denne Win rutine, der helt sikkert ikke er til at undgå ved hjælp af indstillinger.
Mit bedste råd er at du ikke har andet end det der er vigtigt kørende når du skal foretage kritiske/følsomme arbejdsopgaver i forbindelse med musik. Så skulle dette ikke kunne ske - i hvert fald ikke så hyppigt!
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
21. april 2003 - 22:46 #3
Åbenbart tyder det så på at man må acceptere det der. Måske en dynge ekstra ram var påkrævet da 256 i forvejen ikke er meget når man arbejder med musik.
Nå men jeg har ikke noget "aktivt" indhold på skrivebordet. Faktisk sørger jeg for at holde skrivebordet så grafiklet som muligt.
Avatar billede k_la Nybegynder
22. april 2003 - 00:04 #4
sker også i 2000 med jævne mellemrum uden at der er aktiviteter- har ikke noget "aktivt" indhold på skrivebordet
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. april 2003 - 05:42 #5
tjaaee.. du ka jo altid prøve at åbne din Task Manager , og se om der er någet du ka få øje på der...
Avatar billede raffar Juniormester
22. april 2003 - 16:16 #6
En god ide at købe mere ram i maskinen da du arbejder med 'tunge' opgaver. Du slipper nok aldrig helt fra 'fænomente', men det skulle blive bedre når der er sat mere ram i maskinen.

Held og lykke