Avatar billede rd Nybegynder
20. april 2003 - 14:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttet???

Jeg har et prob. alle mine mapper på min comp er skrivebeskyttet med en grøn firkant... Hvis jeg prøver at fjerne den, så bliver den automatisk slået til igen... Det er fandme provokerende for jeg kan ikke flytte nogen af mine mapper... Underligt nok, plejer skrivebeskyttet så ikke bare være et flueben(grøn)... Min er ihvertfald en firkant.... TRIST... Har prøvet et par ting, men det ville være dejligt med lidt hjælp..
Avatar billede martex Nybegynder
20. april 2003 - 14:27 #1
Jeg har det samme problem. Godt nok kun med få ting...

Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det...
Avatar billede a.schou Nybegynder
20. april 2003 - 16:18 #2
Firkanten betyder at det ikke er alle de markerede filer, men kun nogen af dem, der er beskyttet. Prøv at "afbeskytte" de mapper du skal bruge. Du vil typisk ikke få lov til at slå beskyttelsen fra på visse systemfiler.
Avatar billede rd Nybegynder
20. april 2003 - 16:53 #3
Ehh.. www.LÆS.dk Det er alle mapper der er fucked.... Kan ikke engang tage en mappe uden undermapper.... Jeg skrev også der er alle mapper... Og hvis jeg laver en "ny mappe" som ingenting har i sig, så er der sdtadig en firkant.,.. ehh, så det har ikke noget at gøre med om alt under ikke er skrivebeskyttet...
Avatar billede a.schou Nybegynder
20. april 2003 - 17:42 #4
Er du sikker på at du ikke er logget ind med en konto der ikke har tilladelse til at ændre mapperne?
Avatar billede hub Nybegynder
20. april 2003 - 19:07 #5
Har samme problem på visse XP maskiner og kan ikke helt gennemskue hvorfor. Prøv at køre gpedit.msc og tjek brugerretigheder..
Avatar billede rd Nybegynder
20. april 2003 - 21:44 #6
Jeg er logget ind med en computer administrater.... Så det er ok... Jeg har de nødvendige muligheder... som administrater kan man jo alt...
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 22:20 #7
Tjek lige for Virus:
http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede rd Nybegynder
21. april 2003 - 00:02 #8
Jeg har scannet det hele med Mcafee virsuscan.... Updateret 4 dage gammelt..
Avatar billede kenp Novice
21. april 2003 - 13:57 #9
har du prøvet at overtage rettighederne til de mapper som det er galt med! det kunne være der misæren er?
Avatar billede rd Nybegynder
21. april 2003 - 20:07 #10
Hvad mener du.... overtage rettighederne.... Jeg er den eneste bruger... med administrater rettigheder...
Avatar billede kenp Novice
21. april 2003 - 20:54 #11
Jeg har bare prøvet at komme til at fjerne mine egne rettigheder på en mappe og det drillede et par dage!! indtil jeg højreklikkede og valgte sikkerhed og avanceret og overtage mappe/rettighed

for jeg kunne heller ikke selv om jeg var administrator.
Avatar billede rd Nybegynder
21. april 2003 - 21:41 #12
jamen indtil du højreklikkede hvor... Jeg har ikke en valgmulighed der hedder sikkerhed på min mappe..
Avatar billede kenp Novice
21. april 2003 - 22:48 #13
undskyld jeg manglede lige en ting når du højreklikker så er det egenskaber og så sikkerhed (sidder desværre ikk elig på en xp maksine lige nu)

Men du har kun den mulighed hvis dit drev er NTFS mener jeg
Avatar billede rd Nybegynder
21. april 2003 - 22:57 #14
ok... Men ja... Jeg har fat32--- pis... tror squ at jeg konverterer...
Avatar billede kenp Novice
21. april 2003 - 23:01 #15
Det tror jeg ikke du skal gøre før du ahr fået rettigheder til mappen igen :)

men er den der ikke på selv om det er fat32? ellers skal jeg kigge igen i morgen tidelig(nærmere formiddag)!
Avatar billede rd Nybegynder
21. april 2003 - 23:14 #16
k.... tak.... Men nej der er ikke en der hedder sikkerhed.... Det er noget pis... Hader MICROSOFT::: for jeres ubegribelige underlige "tricks",... eller hvad det end er... :o)
Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 14:34 #17
rd -> nu har jeglige prøvet at rodde rundt i min XP pro, der har jeg også den grønne firkant alle steder, men den betyder intet, man kan sagtens både læse og skrive i de mapper som står sådan, uden problemer!.

så du skal ikke bekrymre dig om den grønne firkant :9
Avatar billede rd Nybegynder
22. april 2003 - 15:59 #18
Jeg har fundet problemet.... det er rigtig som du siger at det ikke har nioget at sige.... Men ellers tak for din indsats... du får de her point....

Prob: Jeg har et program der brugte en fil i den mappe det var galt med... ret pinligt:)
Kent skriv lige et svar, så du kan få dine point...
Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 16:14 #19
jeg takker for point :)
Avatar billede rd Nybegynder
22. april 2003 - 23:22 #20
Tak for det.....