Avatar billede jurfy Nybegynder
19. april 2003 - 21:25 Der er 38 kommentarer og
4 løsninger

PC vil ikke gå ind i DOS/Win, trods computeren dog starter....

SOm det fremgår i titlen, har jeg et lille problem...Min Pc vil ikke gå ind i Win på trods af at den er i gang og alt muligt. Den såkaldte beep-lyd kommer ikke... Skal nok komme med flere specifikke oplysninger hvis nødvendigt...
På forhånd tak....
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:30 #1
Hvor langt kommer den?
Tæller den Ram op eller sker der ingenting?
Avatar billede jurfy Nybegynder
19. april 2003 - 21:32 #2
Der er sker ingenting, men den kan godt tænde. Der bliver heller ikke sendt signal til skærmen...
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:34 #3
Der er flere muligheder.
Prøv at tage dit grafikkort op og sæt det i igen, det skal presses godt ned.
Det kan også være din Ram, har du mulighed for at pille noget af det ud?
Avatar billede jurfy Nybegynder
19. april 2003 - 21:35 #4
Jeg har prøvet at pille rammene og tænde, der skete det samme som før. Jeg prøver lige det med grafkortet nu...
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
19. april 2003 - 21:35 #5
kan være dit batteri til bundkorted er færdig
Avatar billede jurfy Nybegynder
19. april 2003 - 21:36 #6
Den burde da også kunne starte uden grafkort i?
Avatar billede bredker Nybegynder
19. april 2003 - 21:37 #7
er det noget der kom pludseligt eller er det en maskine du har samlet nu
Avatar billede fromsej Praktikant
19. april 2003 - 21:37 #8
Der skal være Ram i, hvis du har flere klodser så prøv med en af gangen.
Avatar billede jurfy Nybegynder
19. april 2003 - 21:38 #9
Det kom bare lige pludseligt, der har ikke været nogle udskiftninger i lang tid...
Avatar billede bredker Nybegynder
19. april 2003 - 21:40 #10
umidelbart lyder det som om at det er din strømforsyning der er stået af eller også din HD
kan du høre om din HD snurre
Avatar billede jurfy Nybegynder
19. april 2003 - 21:46 #11
Hvis min strømforsygning var død, burde den så ikke lade være med at starte overhovedet ?
Avatar billede bredker Nybegynder
19. april 2003 - 21:51 #12
det er ikke sikkert at det er alle udgangene der er gået død
er det fks kun den til din HD eller til dine ram giver det problemer til hele maskinen
jeg tror ikke at det bare er et kabel , men nermere en gruppe fks den der er 5 v  eller den der er 12 v , det behøver ikke være dem alle
Avatar billede jurfy Nybegynder
20. april 2003 - 14:08 #13
nu har vi i hvert fald konstateret at det ikke er strømforsyningen der fejler noget.... hvis det er batteriet på bundkortet der er gået dødt... kan man så gøre noget for at lade det op?... (det var måske et dumt spørgsmål)
Avatar billede bredker Nybegynder
20. april 2003 - 16:04 #14
det kan du ikke , det er et nyt bateri
bundkortet lader det selv op , og du kan normalt regne med en levetid på et bateri på 10 år
Avatar billede bredker Nybegynder
20. april 2003 - 16:06 #15
bateri=batteri
ja stave kan jeg ikke i dag
Avatar billede aga Nybegynder
20. april 2003 - 16:44 #16
det er helt sikker dit batteri men husk du må ikke røre ved batteriet med min finger eller andet der er ledende. det er meget vigtig..... held og lykke med det...
Avatar billede jurfy Nybegynder
20. april 2003 - 16:45 #17
Ja, det var lidt sent du sagde det... Jeg har prøvet at tage batteriet ud og tænde, der sker det samme som før....
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
20. april 2003 - 20:10 #18
du skal sætte et nyt batteri i
Avatar billede jurfy Nybegynder
20. april 2003 - 21:58 #19
vil prøve at sætte et nyt batteri i........
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. april 2003 - 00:22 #20
Har også haft et lignende problem og der var det motherboardet som var dødt (ikke batteriet). Her startede computeren også og slukkede lige efter og skærmen fik ikke signal. Prøv om du kan teste din mobo et eller andet sted.
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 14:00 #21
mobo ?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. april 2003 - 16:31 #22
Mobo = bundkort. ( Motherboard)
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
21. april 2003 - 16:36 #23
Prøv at skifte grafikkort i din computer og se om det er dit grafikkort der er stået af, jeg har haft ligende situation for ikke så længe siden, og det var grafikkortet der var brændt af.

En lille information. på manualen til dit motherboard står der forskellige ting som din computer siger hvis der er fejl, prøv at gennemgå dem.

grafikkort plejer lyder at være BEEEP BEEP BEEEP, men det er lidt forskelligt.

Håber du kan bruge min info til noget :)
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 17:14 #24
Jamen burde den ikke virke alligevel, selvom grafikkortet ikke er sat til ?
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
21. april 2003 - 17:17 #25
Da dette skete for mig kunne jeg ikke starte min computer op uden grafikkort, jeg prøvede nemlig at pinge min comp fra en linux maskine men det virkede ikke, så det vil sige at den ikke kunne starte op uden grafikkort. Mit gf kort var et geforce 3 ti 200 :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
21. april 2003 - 20:53 #26
Slukker din computer automatisk efter lidt tid (prøv evt. at chekke ledningen til din pc-speaker, for det er den som laver lydene og det kan være den faktisk prøver at sige noget til dig.)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
21. april 2003 - 20:58 #27
Har du pillet med en harddisk eller noget, for har du det, kan det være du har sat IDE kablet forkert til, og så gør computeren ikke noget, ud over at tænde...
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 22:23 #28
har prøvet at skifte grafikkort men til ingen nytte.... har også prøvet at skifte IDE kabler men med samme resultat.... og nej.. min computer slukker ikke automatisk efter noget tid.. min teori er at bundkortet eller processoren er røget sig en tur :/
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
21. april 2003 - 22:32 #29
Har du prøvet at hive strømstikket ud til motherboarded og sætte det på igen. ?

Ellers prøv at tage alle addon kort ud af din comp. og prøv at starte den op med kun grafikkort og ram og se hvad der så sker :)

Sidste ting prøv at tage batteriet ud og vent 1 min og sæt det i igen, så er bios resat, kan være fordi den er indstillet forkert i mhz :)

Håber at du får det til at virke ;)
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 22:51 #30
prøver det straks... rapporterer tilbage med results ?
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 22:52 #31
det spørgsmålstegn skulle vist ik være der :D
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 22:55 #32
har prøvet at tage batteriet ud i 1 min... men det hjalp desværre ikke..
Avatar billede jurfy Nybegynder
21. april 2003 - 23:00 #33
har også lige prøvet at tage alle add-on kort ud bortset fra grafikkortet... men med samme resultat :/ andre muligheder
ps. lader lige battertiet stå natten over ude af mit kabinet
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
22. april 2003 - 00:36 #34
siger computeren ikke noget, eller har du ikke sat pc speakeren til, det er vigtigt at du har sat pc spk til da computeren fortæller dig hvad fejlen er hvis den er sat på.

Sidste forsøg er nok : tjekke ram og grafikkort i en anden computer for at se om det skulle være det der er stået af...
Avatar billede skovenborg Nybegynder
22. april 2003 - 16:57 #35
har du nogen mulighed for at teste bundkortet eller CPU'en, for det kan jo godt ske de går i stykker
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
22. april 2003 - 17:07 #36
Hvis det er et nyere bundkort, hjælper det ikke at pille batteriet ud, for at resette bios'en. Så skal man flytte en bestemt jumper, og tænde for computeren, der derefter skal komme med to bip fra pc spk. Derefter slukkes computeren, og jumperen flyttes på plads igen.. Derefter kan man starte den op.. (Hvis det var en fejl i bios)... Et godt råd.. Lad en med erfaring gøre det, da du ellers kan brænde bundkortet af..
Avatar billede jurfy Nybegynder
23. april 2003 - 17:11 #37
har sat pc-speaker til-.... ram og grafikkort virker.... men låner en processor i morgen og sætter den til for at se om det er den der fejler noget...
Avatar billede jurfy Nybegynder
24. april 2003 - 14:40 #38
har nu prøvet at sætte CPU´en til en anden com..... CPU´en virker.... så vil næsten tro at det er bundkortet der failede..
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
24. april 2003 - 14:58 #39
Ja så vil jeg nok også gætte på at det er bundkortet :)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
24. april 2003 - 18:32 #40
ja, det lyder sådan i hvert fald. Håber ud har garanti på det.
Avatar billede jurfy Nybegynder
24. april 2003 - 22:36 #41
Vi checkede hardwaredelene + PSU og konstaterede at det altså var MB der var i "stykker".... tak for jeres hjælp, jeg vil prøve at finde kvitteringen på bundkortet og sende den tilbage til forhandleren...
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
24. april 2003 - 22:53 #42
np :)