Avatar billede gipsypigen Nybegynder
18. april 2003 - 09:01 Der er 32 kommentarer

ikke fjerne ikon fra desktop

Jeg har 8 ikoner liggende på skrivebordet, som ikke kan slettes. De hedder fx I_MCO~8.wav
Har prøvet i dos at skrive: del shelliconcache, men det vil det heller ikke.
Hilsen Gipsypigen
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 09:03 #1
hvad med "del *.wav" ?
Avatar billede c-holst Novice
18. april 2003 - 09:11 #2
hvad med noget antivirus fx avg antivir eller Adaware mod spyware eller noget lignende, det kan hjælpe på ting der ikke vil slettes. bare navnene for det til at lyde mærkeligt

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Avatar billede c-holst Novice
18. april 2003 - 09:13 #3
hvis du vil have nogle links siger du bare til. kan du omdøbe dem. jeg gætter på, at det ikke er lydfiler selvom de har wav navnet
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
18. april 2003 - 09:53 #4
Jeg tør ikke prøve riversens svar, da jeg har for mange vigtige egne kompositioner liggende. Har fornylig kørt Adaare igennem, men kan da prøve igen. Filerne er på 0 byte, kan ikke omdøbes, flyttes eller noget som helst.De stammer fra, at jeg havde gemt nogle filer fra Band in a box på skrivebordet.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 10:08 #5
på skrivebordet? hvis du går ind under skrivebord og så skriver det, så sletter du jo kun hvad der er på skrivebordet.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 10:08 #6
du kan jo også skrive hele filnavnet, hvis du ikke tror på det
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
18. april 2003 - 10:31 #7
riversen: Du mener i Dos ? Kan du ikke prøve at skrive, hvad jeg PRÆCIST skal skrive
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 10:36 #8
du går ind under skrivebordet

cd documents and settings\brugernavn\skrivebord [enter]
del *.wav

eller del filnavn.wab
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 10:37 #9
del *.wav sletter alle wav filer i den mappe man er i
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
18. april 2003 - 11:20 #10
Kære riversen. Dumpappen her aner ikke hvad du mener. Hvor går jeg ind ? Forstår det ikke. Gipsypigen
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2003 - 11:25 #11
:-)

du starter op i dos...vha en bootdiskette fx.

c: [enter]
cd documents and settings\ditbrugernavn\skrivebord [enter]
del *.wav [enter]

forudsætter du bruger win 2000 eller xp

ellers er det cd windows\skrivebord så vidt jeg husker

ellers er det vist cd
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
18. april 2003 - 12:18 #12
skal lige til påskefrokost, men vender tilbage. hej
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
19. april 2003 - 00:25 #13
til riversen: DOS vil ikke acceptere kommandoerne. Svarer ugyldig filnavn eller mappe.
Andre bud ?
Avatar billede riversen Nybegynder
19. april 2003 - 08:40 #14
jamen så skriver du noget forkert (du har nok fået rigeligt til påskefrokosten ;-) )...hvilket styresystem har du?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. april 2003 - 23:55 #15
Til Gipsypigen !
Prøv at starte pc'en op i fejlsikret tilstand (her indlæses kun de vigtigste filer)- så vil jeg tro du kan fjerne dem.

victor-1
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
20. april 2003 - 09:13 #16
til riversen:styresystem windows ME. og til victor 1: hjalp ikke med fejlsikret tilstand. Til begge de herrer: DOS svarer: forkert komando eller ugyldig mappe eller filnavn. (gipsypigen)
Avatar billede je79ayps Novice
20. april 2003 - 09:20 #17
Kan du gøre det i fejlsikret tilstand?
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
20. april 2003 - 10:43 #18
nej
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 11:18 #19
Kan du flytte dem, f.eks til C:\Slettes
Den er nemmere at finde i DOS.
Avatar billede sysop Juniormester
20. april 2003 - 11:22 #20
Hvad skriver den egentlig til dig når du prøver at slette den normalt?
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
20. april 2003 - 11:43 #21
til sysop: Det er ikke muligt at slette fil. Windows kan ikke finde filen.Filen er muligvis allerede blevet slettet ellet flyttet.

til fromsej:kan ikke flytte dem generelt,men jeg tør da ikke skrive C:Slettes,da jeg har et firma i min computer.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 22:28 #22
Det var kun et forslag.*S*
Lav en mappe i C:\ kald den RMIR ( Rend mig i R...n ) flyt .wav filerne ind i den, genstart i DOS og skriv Deltree RMIR<Enter> og væk er de.*G*
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
20. april 2003 - 23:53 #23
Du øh, fromsej,somsagt kan filerne ikke flyttes/klippes/overføres/slettes, ingenting. That´s the problem. Møgirriterende med 8 døde ikoner på dsktop.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. april 2003 - 23:58 #24
OK, kan du ikke finde den præcise sti i DOS til dit skrivebord, så kan du prøve med ~, hvis den ikke vil acceptere lange mappenavne, eller sæt "anførselstegn" på mappenavnene.
Har du tjekket om .wav filerne er skrivebeskyttede siden du ikke kan omdøbe dem?
Ellers nakker vi dem imorgen, påskefrokosten har sat sit præg på min tænkeevne iaften.*G*
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
21. april 2003 - 00:20 #25
de er ikke skrivebeskyttede. ja, lad os tænke videre i morgen. hej
Avatar billede fromsej Praktikant
29. april 2003 - 14:09 #26
Har du fundet en løsning?
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
29. april 2003 - 14:14 #27
Overhovedet ikke, desværre
Avatar billede fromsej Praktikant
29. april 2003 - 14:24 #28
Det skal kunne lade sig gøre i DOS.
Du skal kende den præcise sti til dit skrivebord, så skal du i DOS finde frem til det, og slette dem derfra.
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
29. april 2003 - 15:28 #29
ok, jeg prøver at kigge på det i aften
Avatar billede fromsej Praktikant
29. april 2003 - 15:34 #30
Vi kan prøve over ICQ, det er lidt hurtigere.*S*
Avatar billede gipsypigen Nybegynder
29. april 2003 - 17:47 #31
Det vil jeg meget gerne, men gerne senere i aften. (Thanks)
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. april 2003 - 17:26 #32
hvis du højreklikker på din skrivebords mappe og vælger egenskaber
ka du se dos-stien/navnet på mappen , det samme gælder for de filer du ikke ka slette