Avatar billede illisher Praktikant
18. april 2003 - 00:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dual 80mm front indsug

jeg skal have lavet dual 80mm indsug i mit hightower kabinet. Er der nogle ting man skal tage højde for, eller huske at købe.

Jeg regner med det bliver 2 blå led blæsere der skal side der. Skal jeg købe 2 fanducts? eller skal jeg bare bruge C-strip i de 2 huller?

Er der andre gode ting man skal huste før man går igang?
Avatar billede superanden Nybegynder
18. april 2003 - 00:11 #1
pil alt lort ud af kabinettet så der ikke kommer metal splinter ned på bundkortet som kan kortslutte et eller andet...
Avatar billede amd Nybegynder
18. april 2003 - 00:18 #2
Øhhh....!!???
Neeejj... tage højde for, hvad mener du??
hvis der er plads til 2 80 millimeter blæsere så er det jo bare at sætte dem i??
Avatar billede superanden Nybegynder
18. april 2003 - 00:20 #3
han skal jo til at bore i kabinettet som jeg har forstået siden han er i tvivl om han skal have C-striås eller fanducts...
Avatar billede illisher Praktikant
18. april 2003 - 00:22 #4
oki, for selv at komme med et par eksempler.

Husk at fjerne ALT elektronik før du skærer. bagefter skal du tører alt metal støvet væk med en klud eller noget.

Jeg spørg fordi da jeg lavede window i mit kabi gik det helt galt, mine hjørner blev for skarpå så jeg kunne ikke sætte min gummiliste i, og jeg hade skåret alt for langt ude veds kanten.

hvad ser bedst ud, c-strip eller en fanduct
Avatar billede amd Nybegynder
18. april 2003 - 00:30 #5
Tjaeh,... er da nok en god ide, at tage det meste ud af kabinettet hvis du vil skære i det... men jeg forstår ik helt hvad spørgsmålet går ud på :-s ?
Avatar billede illisher Praktikant
18. april 2003 - 00:34 #6
jeg ville bare have noget "erfaring" før jeg gik igang. hvis der er nogen der har lavet det før kunne de måske sige om de hade nogle problemer med det, og hvad de ville have lavet anderledes hvis de ku.

Hvad for nogle blæsere ville være bedst at bruge, der skal selvfølgelig være blåt lys i!
Avatar billede amd Nybegynder
18. april 2003 - 00:43 #7
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=835&page=1

Den har en af mine venner, som jeg er til NP hos lige nu, og han er meget tilfreds med den :o)
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
20. april 2003 - 20:25 #8
http://www.case-mod.dk/7-12volt.php
prøv at se  herinde der er lidt at se på
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
20. april 2003 - 20:26 #9
fejl før det er her jeg mener
http://www.case-mod.dk
Avatar billede slem Nybegynder
24. april 2003 - 13:48 #10
Chek en af de mange guides på http://www.casemodding.dk, der omhandler skæring i kabinet og montering af blæsere. De er meget detaljerede og der er endda en guide i dual 80 mm - godt nok blowhole, ikke indsug, men det er principelt det samme.
Avatar billede illisher Praktikant
28. april 2003 - 13:29 #11
TAK for svarene indtil videre, jeg har nu sidet og målt og tegnit på min front og indebag ved den...  Men hvis jeg nu tager mine 2 80mm blæsere og ligger dem HELT tæt sammen på fronten, er der et lille problem. Mit kabitnet bøjer ude i siderne. så der kommer til at være et mellemrum på max 5 mm. Er det noget man kan rede med C-Strip???
Avatar billede illisher Praktikant
28. april 2003 - 13:32 #12
Hvor meget fylder (fra kanten og ud efter) en C-Strip?  3-4mm??
Avatar billede slem Nybegynder
12. maj 2003 - 09:55 #13
C-Strip fylder meget lidt. Måske kune 1 mm. Måske mindre. www.g-shop.dk har noget tykkere gummiliste, men jeg tror stadig ikke at det er løsningen. Jeg ville fylde det ud med noget plasticpadding eller lignende. Det kan du altid slibe pænt og male det.
Avatar billede haute Nybegynder
26. juni 2003 - 00:22 #14
Ellers lav et såkaldt "porno-mod" hvor du sætter dem lidt skråt over hinanden... Jeg sad lige og fik den ide, og jeg tror, det ville se meget fedt ud. Husk også, at når de sidder foran, er det godt at de suger luft IND, og at de bageste blæsere i dit kabi blæser luften UD... .
Avatar billede backdropdk Nybegynder
10. november 2003 - 17:05 #15
Hvis det var mig der SKULLE have indsug i fronten ville jeg helt klart vælge EN 120 mm, da den er nemmere at sætte i end 2 80mm.!