Avatar billede topydopy Nybegynder
14. april 2003 - 22:02 Der er 1 løsning

Boot problemer med bootdiskette

Min konfiguration er følgende:

2 E-IDE diske. Har 2 OS: win xp og linux. På min primary master har jeg win xp, dvs. winxp sidder på MBR'en. På min anden disk(primary slave) har jeg 4 partitioner. hdb1 er boot til linux, hdb2 er selve linux og hdb3 har er par giga til swap. hdb4 er bare en ntfs.
Nu kommmer jeg så til problemet, som for mig indtil nu har været et uset problem mht tidligere linux installationer.
Jeg vil smide en ren RH 9 ind på min primary slave disk.
Jeg installerer LILO på første del af opstarten på min hdb2 og opretter desuden en start disk. Jeg sætter iøvrigt dos til default boot!?

Når jeg forsøger at starte RH fra booten får jeg følgende fejl:
SYSLINUX 2.00 2002-10-25 Boot failed

Jeg prøvede for sjov skyld at prøve med en anden diskette. Denne gang nåede jeg så noget længere ind, da den fortalte hvem der har lavet SYSLINUX og lidt andet, men den vil stadig ikke boote. Hvad gør jeg galt?

Jeg giver 200 til den lilo-haj, der kan hjælpe med det her. På forhånd tak.
Avatar billede topydopy Nybegynder
15. april 2003 - 09:36 #1
har selv løst problemet.