Avatar billede nysted Nybegynder
14. april 2003 - 20:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl i oracle terminalfilen fmrweb

Jeg har installeret Oracle 9i med server og developer, og det hele virker næsten, men det vil sige at Forms gør desvære ikke helt fordi når jeg prøvet at køre en applikation får jeg følgende fejlmeddelse...
"Fejl ved åbning af oracle*terminal-filen fmrweb."
og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad problemet er...
PLZ HELP! :)
Avatar billede anjamunck Nybegynder
14. april 2003 - 20:40 #1
Hvilket OS anvender du?
Avatar billede nysted Nybegynder
15. april 2003 - 07:30 #2
Windows XP home.
Avatar billede nysted Nybegynder
28. april 2003 - 19:22 #3
Sætter point op til 100 og håber utroligt meget på at nogen kan finde ud af en løsning.
Avatar billede anjamunck Nybegynder
28. april 2003 - 20:01 #4
Kære Nysted,

Jeg kunne formidle en konsulent... se www.kursusplanen.dk

Smil fra

Anja
Se profiler under Claus og Kim
Avatar billede hald. Nybegynder
30. april 2003 - 22:02 #5
Fandt du en løsning på problemet, nysted ?

Har selv samme problem med Forms 9i, så har pt. måtte nøjes med
at installere 6i i stedet...
Avatar billede novanil Nybegynder
07. maj 2003 - 21:12 #6
Jeg sidder også selv fast med dette problem. Har dog et hint fra en oracle mand - som desværre ikke har hjulpet mig. Håber nogen har heldet med sig og poster et svar.

13.1.6 FMRWEB.RES Must Be Configured Manually

The file "fmrweb.res" contains a keyboard map. This map is
used by Oracle Forms Server to detect key strokes entered in the
user's browser and map them to Forms actions. The map
assumes that the keyboard is similar to a VT100 keyboard.
If the user has a PC-style keyboard, we recommend that you
copy the file "fmrpcweb.res" over the original "fmrweb.res".
This will make the server assume that the keyboard is similar to
a 101-key "PC" keyboard.

By default, the US versions of fmrweb.res and fmrpcweb.res
are installed, regardless of language. In addition, for a
particular language, the appropriate mapping files for that
language's typical keyboard are installed. They are
installed to the files "fmrweb<lang>.res" and "fmrpcweb<lang>.res",
where <lang> is the Oracle language code. For instance, the
Oracle language code for Latin American Spanish is "esa". To use
the files for a particular language instead of the US versions,
copy the desired file over the file "fmrweb.res".
Starting with Oracle Forms Server 6i, the files
"fmrweb<lang>_utf8.res" and "fmrpcweb<lang>_utf8.res" are
also installed. These contain the same key mappings as
"fmrweb<lang>.res" and "fmrpcweb<lang>.res", but the files
are encoded in the UTF8 character set. These files should be
used if the server is using the UTF8 character set (UTF8 is the
character set specified in NLS_LANG).
Avatar billede anjamunck Nybegynder
08. maj 2003 - 00:07 #7
Hvis det er UNIX
ligner det et problem med TERM variablen havd der den sat til ???sikkert (vtxxx)
der er sikkert en defination i den omtalte fil ellers prøv men vt100 eller VT220

TERM' s indhold ses med 'echo $TERM'
Avatar billede novanil Nybegynder
08. maj 2003 - 06:35 #8
Hvad hvis det er Windows?
Avatar billede novanil Nybegynder
09. maj 2003 - 23:22 #9
Løsning :) Min kære mand fandt den ikke helt gennemskuelige "fejl". Han kopierede indholdet af fmrpcweb.res over i fmrweb.res (hvilket ikke vides om det har gjort nogen forskel)...og satte et linjeskift ind som første linje, så der ikke længere var et havelåge tegn (#) som det første. Nu virker det :)
Avatar billede novanil Nybegynder
09. maj 2003 - 23:29 #10
Lige en bemærkning mere...hos mig er der også ged i urlen når browservinduet åbner op - så før det hele virker, skal jeg fjerne lidt tekst først i urlen og en fritsvævende " sidst i urlen. Tjek lige efter om der skulle være noget lignende...