Avatar billede halnet Nybegynder
16. november 2000 - 22:55 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Operatørlogo sender

Jeg har brug for et par hints om hvad der skal til for at lave en operatørlogo sender i PHP.

Kræver det specielt software på serveren?
Hvilken syntaks skal logoet sendes med?
Osv...?

- Anders
Avatar billede jd Nybegynder
16. november 2000 - 22:59 #1
det er vel noget med nogle headers...:)
Sig lige til hvis du finder ud af mysteriet, ik? :)
Avatar billede halnet Nybegynder
16. november 2000 - 23:00 #2
hehe... skal jeg nok...

- Anders
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2000 - 23:07 #3
halnet >> for det første kræver det så vidt jeg ved en dedikeret gateway som kan være svært nok i sig selv - næsten umuligt!

jeg tror ikke der findes nogle på eksperten som ved hvordan det kan laves - det har i hvert fald været oppe på eksperten flere gange - både i asp og php

så desværre tror jeg ikke det er muligt :o/
Avatar billede onix Nybegynder
16. november 2000 - 23:35 #4
følger bare med
Avatar billede bromer Nybegynder
16. november 2000 - 23:42 #5
Jeg ved ikek omd det kræver en dedikeret gateway... Kan ikke forstå hvorfor det skulle gøre det.

Hvis jeg var dig ville jeg skrive til nokia og få fat i nogle manualer. Der må stå noget om, hvordan et operatør logo skal sendes. Når du har disse data kan vi måske hjælpe.

/Rune
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
17. november 2000 - 21:42 #6
jeg løtter med :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
18. november 2000 - 17:48 #7
halnet -> Det som der sker, når man sender et operatør logo, er bare at der bliver sendt en \"special\" besked, altså en masse \"krusse duller\" som bliver til et billede...
Jeg tror ikke det kan klares uden en server til det, ligesom cellular.dk har. Prøv evt. at snakke med det om det, de må jo vide det :)
Avatar billede truti Nybegynder
28. november 2000 - 12:07 #8
www.netcoders.dk de har alt.
Avatar billede phansen Nybegynder
28. november 2000 - 12:22 #9
Mener at sms beskeder med logo\'er skal have sat et eller andet flag i header\'en.. det kan godt lade sig gøre at sende disse beskeder fra mobiler, fra (ermes?) ucp og fra tap gateways, men vist ikke som en ganske almindelig 160-tegns tekstbesked...
Hvis du har et analogt modem og en telefonlinje du er villig til at ofre, kan du vistnok finde i hvert fald tele danmark\'s ucp dial-in på http://www.telestyrelsen.dk .....

Anyway, jeg lytter lige med, ik\' :o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. november 2000 - 12:34 #10
Mon ikke man kan sende et loge til en \"jeg-understytter-ikke-logoer-telefon\" og se hvordan og hvorledes den ser ud? Og ud fra det lave noget fix fax\'er rier ? :)
Avatar billede halnet Nybegynder
28. november 2000 - 13:40 #11
-> lojmann
Måske... jeg prøver lige ;o)

- Anders
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. december 2000 - 13:44 #12
halnet -> Hvad blev det til? Fik du en løsning, eller rydder du bare op?
Avatar billede halnet Nybegynder
02. december 2000 - 13:50 #13
Rydder bare op... jeg fandt desværre ingen løsning!
Men min \"makker\" prøver at få fat i et af teleselskaberne for at høre hvordan de gør... hvis de altså vil svare på det!!

- Anders
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. december 2000 - 13:52 #14
Oki, hold os lige opdateret :)

Evt. min via ICQ :)
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. december 2000 - 13:52 #15
mig, evet
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. december 2000 - 13:52 #16
ever, ever :)
Avatar billede jd Nybegynder
02. december 2000 - 17:58 #17
Mht. til koden, så har jeg ladet mig fortælle at den er den samme som et bmp-billede!
Så hvis man skulle lave en log-sender må det være noget med at lave et script/program der kan lave .bmp\'er..
...og så den bagatel at sende den :)
Avatar billede onix Nybegynder
03. december 2000 - 21:25 #18
Et operatørlogo skal sendes som en binær SMS-besked.
Avatar billede jd Nybegynder
03. december 2000 - 21:36 #19
onix-> Kan du uddybe?
Avatar billede halnet Nybegynder
03. december 2000 - 21:40 #20
binær...?

- Anders
Avatar billede jd Nybegynder
03. december 2000 - 21:45 #21
hmm... meget muligt... er det ikke lissom hvis man compiler noget program-kode? Og HVORDAN sender man en binær sms-besked? (det er nok det er er problemet..hehe)
Avatar billede andreas Nybegynder
19. februar 2001 - 23:18 #22
hmm, prøv at tage hex koden fra et bmp billed og sende den i en sms, måske ???
Avatar billede onix Nybegynder
28. april 2003 - 20:53 #23
Vi skulle allesammen have været meget hurtigere ude med dette her så kunne vi sku ha' siddet på vores flade og drukket kolde drinks i palmernes skygge (hehe..) ;o)
Der var sku fremtid i det
Avatar billede djonez Nybegynder
12. april 2005 - 16:50 #24
Kan se denne er gammel. Er den lukket eller stadig åben?
Jeg leder efter samme spg. nu
Avatar billede onix Nybegynder
12. april 2005 - 19:27 #25
Vi kan godt kalde den åben, selv om den er gammel, hvad vil du vide?
Avatar billede cwboy Nybegynder
12. april 2005 - 19:37 #26
Muligvis skal man have fat i et firma som Unwire www.unwire.dk - eller andre, der udbyder SMS-gateways. Unwire er nok nogle af de største i DK på området for web til SMS.