Avatar billede tomm Nybegynder
08. april 2003 - 08:11 Der er 3 kommentarer

Udlån?

Hej
Jeg skal bestyre udlån af forskellige bolde og andet udstyr i vores idrætsklub.
Er der en der har en db liggende?
Eks.:
Jeg har f.eks. 30 bolde af en bestemt type på lager.
Udlån af 10 fodbolde til hold 8, fra d. 25-04 til d. 29-04.
Udlån af 12 fodbolde til hold 5, fra d. 26-04 til d. 02-05.
Nu vil jeg gerne kunne se om jeg kan låne 15 bolde ud til hold 2, fra d. 02-05 til d. 10-05.

Er der en som kan give en hånd med?
/Jan
Avatar billede jailbird Nybegynder
08. april 2003 - 08:18 #1
Hej Jan,

det du søger efter, lader til at være en udlejningsdatabase... Hvor du har X genstande som kan udlejes til Y og Z....

Jeg har netop sendt en database til en anden bruger herinde på eksperten.dk. Jeg tror faktsik at du ville kunne bruge den. Det kræver bare at du selv kan lave databasen lidt om... ikke selve opbygningen men mere indholdet. Er du bekendt med at anvende Office-pakkens database program Access?

Jeg vil gerne sende dig den.. Men hvis jeg skal lave den om for dig, tror jeg at der kommer til at gå lidt mere tid og jeg har brug for nogle flere præcise instruktioner...

/ Jailbird
Avatar billede tomm Nybegynder
08. april 2003 - 11:18 #2
Tak skal du have jailbird.
Jeg har en :
Tabel med navne, adresser o.s.v.
Tabel med forskellige bolde o.s.v.
Tabel med lånedato og afleveringsdato.
Jeg mangler at kunne se hvor mange f.eks. bolde jeg skal have på lager, når en del er udlånt til andre hold på forskellige tidspunkter.
Jeg er lidt kendt med Officepakken.
Jeg kan sagtens ændre på designet i Access, men det kniber med relationer og forespørgsler.
/Jan
Avatar billede techhouse Nybegynder
12. maj 2003 - 13:18 #3
Prøv at se om dette Reservationssystem ikke kan benyttes:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=199
/Thomas