Avatar billede striboldt Nybegynder
07. april 2003 - 12:43 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Grafikkort med 2 eller flere skærm udgange

Hejsa ............

Jeg sider meget og tegner meget i to forskellige programer så kunne god tænke mig et grafikkort hvor man kan tilslutte 2 eller flere skærme på samme grafikkort så man ænden har det samme skræme billede på begge skærme eller to forskellige skærm billede men man skal kunne kopi, klippe osv imellem de 2,3 skræme hvilke grafikkort kan dette og hvordan kan man se på korte at den understøder dette???

/fox
Avatar billede fido82 Nybegynder
07. april 2003 - 12:48 #1
Du skal blot have et skærmkort med alm skærm og DVI udgang på, så kan du gøre det du gerne vil.
Ellers, har matrox lavet en mængde lækre kort med dualhead på, specielt optimeret til 2D kørsel
Avatar billede striboldt Nybegynder
07. april 2003 - 12:52 #2
fido82>> DVI er 2 skærm udgange :) hvis nu det er 3D jeg tegner er matrox så også gode??
Avatar billede fido82 Nybegynder
07. april 2003 - 12:52 #3
ja, de er fine til det.
ehhh, DVI, det er da bare digital vidio ud....
Avatar billede striboldt Nybegynder
07. april 2003 - 13:02 #4
okay det vil sige Dualhead er bedre ene DVI eller er dette ikke hel det samme??
Avatar billede fido82 Nybegynder
07. april 2003 - 13:04 #5
nej
Dvi er digital video

Dualhead er som oftest to analoge udgange (eller, hvis man har penge nok, to DVI udgange)
Avatar billede martinmic Nybegynder
07. april 2003 - 13:06 #6
du kan også sætte mere end 1 grafik kort i din computer, du kan så vidt jeg ved sætte op til 8 grafik kort i 1 computer.

M.v.h
Martin Michel
Avatar billede striboldt Nybegynder
07. april 2003 - 13:14 #7
Martinmic>> Okay har du det og kan computer uden program finde ud af???
Avatar billede martinmic Nybegynder
07. april 2003 - 13:16 #8
Ja jeg har prøvet et par stykker nu, og det er lige som bare at sætte 2 netkort o.s.v i.. den finder bare nyt hardware, og så hvis  den ikke selv finder driverne skal du angive en sti til hvor disse findes. :D
Avatar billede striboldt Nybegynder
07. april 2003 - 13:30 #9
Martinmic>> det vil sige at jeg har et Voodoo3 kort i min computer iøjeblikke og så har jeg et voodoo 1 kort siden i min ganmel pc kan jeg bare sætte de to kort i en computer og så sætte 2skærme til???
Avatar billede martinmic Nybegynder
07. april 2003 - 13:36 #10
så vidt jeg kan huske med de gamel voodoo kort, så krævede de at man havde et ganske almindeligt krafik kort, og så koblede satte man sit voodoo2 kort i, og koblede disse 2 sammen. om dette kan lade sig gøre samtidig med du har et AGP kort må jeg være dig svar skyldig. Men hvorfor ikke?? tror nu godt det kan lade sig gøre
Avatar billede martinmic Nybegynder
07. april 2003 - 13:37 #11
hvis jeg så også bare kunne skrive ordenligt.!!! håber du forstår det jeg har skrevet :D
Avatar billede striboldt Nybegynder
07. april 2003 - 13:48 #12
Martinmic>> forstår udmærke hvad du skriver kan bare ikke huske hvor man AGP slot jeg har :( den er lidt gammel min computer ca 2½år :(
Avatar billede fido82 Nybegynder
07. april 2003 - 13:58 #13
alle putere har kun et AGP slot
Evt, så køb to ens kort, så er du sikker på at det spiller første gang.
Der er tit probs med at have to forskellige kort i, bla win2k har probs med at acceptere dette
Avatar billede martinmic Nybegynder
07. april 2003 - 14:17 #14
Jeg vil så sige jeg har ikke haft problemer med Win2k og XP ved at have to GFX kort i. Jeg har et AGP og et PCI GFX kort i.. køre uden probs.
Avatar billede superanden Nybegynder
07. april 2003 - 15:57 #15
Jeg har to skærme og 2 grafikkort.. (1 agp - 1pci)

Køre perfekt... Indtil man spiller krevende spil med opengl support så skal den ene skærm deaktiveres.. :-/
Avatar billede CralleTV Praktikant
01. november 2018 - 09:14 #16
Hej....
Jeg hedder Christian. Jeg tænkte på, kan man godt sætte et GTX 1080 nvidia grafikkort sammen med et RTX 2080 nvidia? Kan det godt virke vis jeg sidder og streamer på samme tid med, at jeg spiller et kompliceret spil som FORTNITE?