Avatar billede mazik Nybegynder
07. april 2003 - 11:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

connect til Proftpd

Hejsa

Jeg har installeret Proftpd server på min Linux maskine, men hvis jeg connecter til den skriver den dette:

530 Please login with USER and PASS
Passive mode refused.

Hvorfor ? og hvordan connecter jeg i passiv eller active mode?
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
07. april 2003 - 12:00 #1
hmm du kan rette din mode i dit eget ftp program.
altså det du bruger til at connecte med
Avatar billede mazik Nybegynder
07. april 2003 - 12:12 #2
-/bacce.dk/-
Jeg bruger det simple program der hedder "ftp" og jeg har prøvet at pruge passiv connect, men det virker ikke. Så jeg er lige ved at tro at Proftpd køre active som standard?

Jeg bruger en linux maskine til connecte med...
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
07. april 2003 - 12:16 #3
hmm bruger ik selv proftpd mere men har brugt det meget, men jeg har arldrig logget på med pasive mode, men du har også prøvet at slå passive mode fra på dit ftp program ?
Avatar billede langbein Nybegynder
07. april 2003 - 12:40 #4
Bruker Proftpd på RedHat 8.0 og den støtter da passive mode uten problemer.
Bruker vanligvis passive mode men av og til også active mode. Noen men ikke alle ftp klienter kan stilles om fra active til passive mode og vise versa.
Den enkleste passive mode klient må vel være Microsoft explorer, man skriver bare på adresselinjen: brukerkonto@domenenavn.dk
Man må eller sjekke ført under konfigureringen av explorer at den er satt opp for å støtte passive mode ftp. Da kjører det problemfritt.

Problemet kan ellers utmerket godt ligge i firewall. Forsøk å slå av firewall både på server og klient for å sjekke opp dette som mulig feilkilde.
Avatar billede langbein Nybegynder
07. april 2003 - 12:41 #5
Feil over, man skriver for å logge seg inn med MS explorer:
ftp://brukerkonto@domenenavn.dk
Avatar billede langbein Nybegynder
07. april 2003 - 12:45 #6
Explorer: Verktøy -> Alternativer for internett -> Avansert -> Kryss av for av for bruk passiv ftp og Aktiviser mappevisning for ftp.

Tror egentlig ikke MS Explorer støtter active mode. Tror CuteFTP klient søtter det.
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
07. april 2003 - 20:18 #7
øhh takker for point men hvad skete der så ??