Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
07. april 2003 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MAC eller IP for WebService besøgende

I forbindelse med logging af min WebService, har jeg brug for at finde MAC eller IP adresse for den computer der har kaldt min WebService.

WebService er programmeret i VB5.0 og MS SOAP ToolKit.
Service kører under IIS.

Hvordan skal min DLL finde oplysning om den kaldende computers MAC og IP?
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 11:02 #1
Du må ikke have flere ens spørgsmål åbne, luk venligst det ene.
Avatar billede sjh Nybegynder
07. april 2003 - 15:16 #2
er det en visual basic kode du er ude efter??
kan din webserver køre asp eller bruge ActiveX-DLL??
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
07. april 2003 - 16:27 #3
Well, min WebService er lavet som en ActiveX/COM - DLL skrevet i VB 5.0
Ved hjælp af SOAP ToolKit genererer jeg WSDL fil, m.m.

Det jeg behøver er hvilken VB kode (ikke VB.NET) jeg skal putte ind i min DLL, for at den kan detektere hvilken computer der har kaldt WebServicen (via WSDL filen, gennem IIS og tilsidst min DLL fil).
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
15. april 2003 - 12:39 #4
Der kommer vist ikke svar på dette, så jeg flytter den til anden kategori