Avatar billede mothail Nybegynder
04. april 2003 - 11:35 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Install af GeForce4

Hej
Jeg er igang med at installere debian på min workstation.
Nu er jeg nået dertil hvor jeg ksal vælge hvilke grafik kort drivere jeg skal bruge.
Og jeg har faktisk ingen anelse, da jeg ikke kna finde min producent eller chip nogen steder...
Det er et GeForce4 fra asus..

Mothail
Avatar billede soreno Praktikant
04. april 2003 - 11:37 #1
Så vidt jeg husker hedder den nvidia
hvis du ikke kan få det til at virke så prøv at slå "framebuffer fra".
Avatar billede Jman Praktikant
04. april 2003 - 11:38 #2
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
04. april 2003 - 11:39 #3
Ja, enten nvidia eller måske nv.
Avatar billede soreno Praktikant
04. april 2003 - 11:39 #4
Du kan finde drivere der er OpenGL hardware accelereret her:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=linux_display_ia32_1.0-4349
Avatar billede Jman Praktikant
04. april 2003 - 11:39 #5
svar
Avatar billede soreno Praktikant
04. april 2003 - 11:40 #6
Mit geforce2 synes ikke at vil makke ret ved "nv" driveren.
Avatar billede mothail Nybegynder
04. april 2003 - 11:40 #7
Ok, sidder på arbejdet lige nu, så jeg kan ikke lige tjekke svarene endnu, så håber i er sikre i jeres sag! :)
Avatar billede soreno Praktikant
04. april 2003 - 11:41 #8
superior:
winxp driveren er ikke kompatibel med et linux system...
:-)
Avatar billede Jman Praktikant
04. april 2003 - 11:42 #9
wow - havde slet ikke set kategorien .. sorry
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
04. april 2003 - 11:46 #10
Der er et link her der kunne være interessant for dig, jeg ved ikke meget om Linux, men faldt lige over dette den anden dag:
http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-s2132728,00.html
Avatar billede jacs Nybegynder
07. april 2003 - 14:17 #11
Du kan hente en driver fra nvidia. Den driver der følger med nogle distributioner er en pseudo-driver, der ikke har 3d delen installeret.
Følg linket fra soreno :-)

Mvh
Jacob
Avatar billede mothail Nybegynder
08. april 2003 - 07:54 #12
Jeg har endnu ikke prøvet at hente nogen driver som jacs lige har foreslået.
Jeg kan dog se at jeg ikke kan starte X, den siger at den ikke kan finde nogen skærm.
Og det selvom jeg har prøvet med framebuffer til og fra, har også prøvet med flere forskellige kort drivere, der kommer den bare med en anden fejl.
Findes der en "fejlsikret" driver som kan køre grafisk på alle kort i minimal opløsning?
har lige kigget på soreno's link, det ser ikke specielt indviklet ud, så det vil jeg prøve i efter middag...
Avatar billede theboogieman Nybegynder
29. april 2003 - 22:44 #13
Okay:
Hent kernel og glx driverne fra www.nvidia.com (den foelger ikke med debian, fordi de ikke er 100% fri og open source).

Naar den er installeret skal du i din xfree86 config fil(/etc/XF86Config) aendre:
Fjern det # der staar foran glx et eller andet sted i filen.
Herefter skal du, igen manuelt, i filen aendre "nv" til "nvdia". Ellers koerer bare en generic, og ikke saerlig god driver.

"nv" skulle helt klart koerer paa alle geforce kort, endda TNT 2.
Grunden til at den siger den ikke kan finde nogen skaerm er, dumt nok, ikke fordi den ikke kan finde din skaerm, men fordi den ikke kan finde en opsaetning til skaermen inde for de specificationer du har sat skaermen til.

Du skal nok ta' og koerer xf86config og saette din skaerm oploesning ned til 600x480, samtidig med at du saetter "sync" raterne op.