Avatar billede tinggaarden Nybegynder
03. april 2003 - 20:19 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Kopi af ps2 spil

Hej!

Jeg har det med at låne mine spil ud til mine venner, og nogle gange kommer de lettere ridsede hjem =(
Derfor vil jeg gerne lave back-ups af dem, men er det nemt? Jeg er klar over at jeg så skal ha' en chip playstation 2'en, men mht. kopieringen! Kan spillene være på alm. 80 min. cd'er? Er det nemt og lige til at brænde dem??
Avatar billede peet-49 Novice
03. april 2003 - 20:22 #1
Det er let, at brænde dem, du laver en nøjagtig copy, der er en copyfunktion i alt brændersoftware. Du må dog ikke låne copyèr ud, og ikke sælge dem.
Avatar billede zyco Nybegynder
03. april 2003 - 20:22 #2
Brug nero, med de fleste spil skal brændes med dvdbrænder
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
03. april 2003 - 20:44 #3
Jeg har prøvet at brænde direkte over med neo....didn´t work :( Spillet fylder 4,16 gb og kan ikke være på en almindelig skive....Jeg har hørt det kan lade sig gøre på en eller anden måde....men hvordan mon?
Avatar billede zyco Nybegynder
03. april 2003 - 21:23 #4
Men en dvdbrænder
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. april 2003 - 22:57 #5
1. En DVD skive har en fysiske størrelsen som en CD.
2. Der kan være 4,7 gb på en DVD

/per
Avatar billede zyco Nybegynder
04. april 2003 - 07:22 #6
men = Med :D
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
04. april 2003 - 09:42 #7
Jepper, Jepper, Jepper....men ligesom man kan kan rippe dvd film...kan man så ikke gøre noget lignende med ps2 spil?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. april 2003 - 11:24 #8
Det er ulovligt at spørge om det på eksperten!

Ekspertens regler:

5. spørge efter eller poste materiale, der kan benyttes i ulovligt øjemed såsom fremstilling af computervirus, bomber, hackerangreb eller falske penge. Hvis en bruger hjælper med dette eller får hjælp til dette, vil IDG hjælpe politiet med at spore personen, hvis politiet anmoder om det.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. april 2003 - 11:24 #9
Det samme gælder pirat software!

/per
Avatar billede zyco Nybegynder
04. april 2003 - 13:21 #10
hoejrup > ok det vil sige at man ikke må spørge om: Hvordan man får en sikker webserver, da man kan lære at hacke på den måde
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. april 2003 - 14:28 #11
zyco> Det må du sprøge ejerne af eksperten om.

Link: http://www.eksperten.dk/regler.phtml

/per
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
04. april 2003 - 16:07 #12
Hmmmm jeg vidste ikke der var noget galt i at rippe sine ps2 spil.....de skal jo bare bruges som backup! Vil det sige man godt må kopiere dem men ikke rippe dem så de er brugbare?
Avatar billede zyco Nybegynder
04. april 2003 - 16:10 #13
tinggaarden > du må godt kopiere dine ps2 spil, du må bare ikke sælge dem eller give dem væk
Avatar billede zyco Nybegynder
04. april 2003 - 16:13 #14
Det er lovligt at kopiere ps2 spil ifølge den danske lov! Ja bare kom med ejerne af exp.dk så skal jeg forklare han den danske lov!
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 03:17 #15
Jeg er sikker på at du må lave en direkte kopi af dine cd/dvd skiver! men at begynde at "Rippe" i dem dvs. ændre i spillets originale "opbyggelse" ved at ændre på indholdet så det kan være på en cd (700mb) tror jeg ikke er lovligt! :( men der er flere af de gamle ps2 spil der er på cd og de må selvfølgelig godt brændes ned på en cdr ;)
men ikke sælges eller gives videre
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
20. april 2003 - 18:20 #16
Hvad jeg har læst mig frem til, må man godt rippe sine dvd-rom...Det er dog ikke længere relevant, da jeg i dba fandt en flink man der syntes 2500,- var et godt tilbud for en chippet ps2 :)

Mvh. Tinggaarden
Avatar billede emilos911 Nybegynder
25. maj 2003 - 22:07 #17
Hvis der er ridser i dine spil så brug tandpasta det fjerner ridser....

SERIØST JEG MENER DET