Avatar billede bonden Nybegynder
03. april 2003 - 12:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begrænse brugeradgang

Jeg har oprettet en ftp-bruger på min linux-maskine og skal nu have lavet sådan, at vedkommende kun får adgang til den ftp-mappe, han har fået tildelt, samt eventuelle undermapper.
Når jeg logger ind med ftp og brugeren, er der mulighed for at brugeren kan gå flere niveauer op, og dermed få adgang til hele serveren, hvilket jo ikke lige er så fikst.
Derfor er det noget med, at brugeren skal begrænses i rettigheder - men hvordan er det lige, vi gør det?
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
03. april 2003 - 13:04 #1
Hvilken ftp-server?
Avatar billede bonden Nybegynder
03. april 2003 - 13:07 #2
Det er en RedHat 8.0 og jeg tror nok, det er vsftpd, der er ftp-funktionen.
Jeg kan fint logge ind osv - der er bare adgang til for meget med en af brugerne
Avatar billede asdl Praktikant
03. april 2003 - 14:01 #3
du skal sætte anonym login til no
også skal du indsætte denn linie

chroot_local_user=yes så er den fjong
Avatar billede asdl Praktikant
03. april 2003 - 14:01 #4
UPS i /ect/vsftpd.conf
Avatar billede bonden Nybegynder
03. april 2003 - 14:28 #5
Jeg skiftede til ncftpd istedet - den er ikke med i RedHat 8, men kan downloades - og en lille ændring i conf'en, så spiller det.
Men det ser ud til, at det er nogenlunde den samme linie, der skal ændres - så du får points;-)