Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
03. april 2003 - 11:13 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

sidenummer

Kan det passe at word 97 ikke kan lave automatisk sidenummering.
Jeg vil ha at den skal skrive side x af y.
X opdaterer den fint men y bliver ved med at være 1 uanset hvor mange sider jeg har. Kan jeg gøre noget?
bodil
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 11:17 #1
Det kan den sagtens. gå i indsæt - sidenummer , hvis du vil have side x af y kan det være at du skal skrive "af y" manuelt
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 11:18 #2
Undskyld Indsæt - sidetal
Avatar billede jkrons Professor
03. april 2003 - 11:19 #3
Hvordan har du lavet dit y?

Har du lavet det med Antal sider-koden i en sidefod fx?

Hvis det ER tilfældet, skal du måske have lagt service-packs på din Word. Den havde et problem med dette så vidt jeg husker.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 11:20 #4
Når du skal skrive "af y" klikker du på det indsatte sidetal, der fremkommer en ramme. Du trykker inde i rammer, til højre for sidetallet, taster mellemrum "af Y" og trykker enter
Avatar billede jkrons Professor
03. april 2003 - 11:23 #5
Ellers kan du prøve at indsætte felterne selv:

Skriv "Side "
Vælg Indsæt felt (Kategorien nummerering). Vælg PAGE
Skriv "af "
Vælg Indsæt felt (Kategorien nummerering). Vælg SECTIONPAGES

NB! Du skal ikke skrive anførselstegnene omkring ordene.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. april 2003 - 11:23 #6
Den kan sættes ind aútomatisk. du finder funktionen således.

Med det indsatte sidetal markeret, går du op under indsæt autotekst - side x af y, så skulle det virke
Avatar billede hcma Novice
03. april 2003 - 12:30 #7
Hvis ovennævnte forslag ikke virker, skal der nok en opdatering af Word2000 til.
http://office.microsoft.com/ProductUpdates/default.aspx

Det har bl.a. været et stort problem i Word2000 med sidenummerering, som løstes ved en update.
Avatar billede jkrons Professor
03. april 2003 - 12:31 #8
catbody->  Bortset fra at spm gik på Word97 :-)  Men her var der iøvrigt tilsvarende problemer.
Avatar billede hcma Novice
03. april 2003 - 12:38 #9
jkrons>>  ja det var "dobbeltkonfekt", men jeg mente også opdatering af Word97,
og havde allerede 2000 i tankerne.
Avatar billede sejlermikkel Nybegynder
07. april 2003 - 13:23 #10
Du skal sikre dig, at du under Funktioner->Indstillinger på fanen udskriv har flueben i "opdater felter". Har du det, vil 'y' blive opdateret ved udskrifter. Under normal redigering opdaterer Word 97 ikke antal sider feltet, men du kan tvinge den til det ved at markere feltet og trykke F9.

NB: Feltet indsættes f.eks. når du vælger vis sidehoved ved at trykke på knappen med to plusser, eller hvis det ikke er i sidehoved/fod ved at vælge Indsæt->Felt og i kategorien Dokumentinfo vælge NumPages.
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
10. april 2003 - 18:10 #11
Tak for alle svar og kommentarer.
Jeg har fundet en løsning, dog ikke en forklaring.
Word 97 blev afinstalleret og geninstalleret og så virker alt som det skal. Der må være gået kuk i et eller andet, men hvad og hvorfor er ikke til at vide.
Hvis catbody gi'r et svar, vil jeg dele de 30 point imellem jer.
bodil
Avatar billede hcma Novice
10. april 2003 - 19:41 #12
svar