Avatar billede oven06 Nybegynder
02. april 2003 - 00:01 Der er 8 kommentarer

fjerne boot del

Hej

Jeg har ved en fejl installeret win xp flere gange, således er der kommet 2 muligheder i boot menuen, begge win naturligvis. kan man fjerne den ene af disse evt ved at rette i en fil. der er så vidt jeg ved ikke en boot.ini fil i xp

på forhånd tak
Avatar billede mortrr Praktikant
02. april 2003 - 00:07 #1
Jo - det er der.
Men du kan ikke se den som standard, da det er en "beskyttet system fil"
Avatar billede mortrr Praktikant
02. april 2003 - 00:08 #2
Mappe indstillinger - slå "Skjul beskyttede system filer"/Hide Protected Operations System files" fra.
Og skjulte filer osv
Avatar billede peilman Nybegynder
02. april 2003 - 00:08 #3
Højreklik på 'denne computer' -> 'egenskaber' -> 'avanceret' -> 'indstillinger' for start og genoprettelse
Avatar billede sly2001 Nybegynder
02. april 2003 - 00:09 #4
Hejsa.

Vælg "denne computer" -> "egenskaber"

Vælg fanebladet avanceret. Klik på indstillinger under start og genoprettelse.

Der har du nu mulighed for at vælge hvilken windows version, samt muligheden for at fravælge boot delen. (Fjerne fluebenet i "vis en liste over..." osv
Avatar billede mortrr Praktikant
02. april 2003 - 00:09 #5
Man kan da forresten også vælge System Properties - Advances - Startup and Recovery Settings - og Klikke Edit for at redigere boot.ini
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 00:17 #6
Det er nemmest at åbne boot.ini som en ren tekstfil med notepad og redigere den. Ligger på c:
Hvis du har problemer med at din pc booter på cdromdrevet skal du ændre bootrækkefølge i bios.
Avatar billede svein Nybegynder
02. april 2003 - 14:25 #7
Læs mere om boot.ini filen her:
http://www.svein.dk/windows2000/Opstart/boot.ini.asp
Avatar billede peilman Nybegynder
08. april 2003 - 12:53 #8
oven06 -> Tid til at lukke???