Avatar billede madsmadsen Nybegynder
15. november 2000 - 23:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmopløsning fra DOS via edit ?

Kan det lade sig gøre at ændre skærmopløsningen fra DOS (edit) - og i bekræftende fald hvilken fil skal man have fat i.
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
15. november 2000 - 23:15 #1
Jeg skylder lige at nævne, at det handler om W98...sorry :-))
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
15. november 2000 - 23:21 #2
Nope ... desværre :(
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
15. november 2000 - 23:29 #3
Okay, tdaugaard - det lyder ret definitivt - case closed - takker -:-)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. november 2000 - 23:32 #4
DAMN! Dén fyr er hurtig! :P
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. november 2000 - 23:33 #5
..tdaugaard altså.. =)
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
15. november 2000 - 23:38 #6
Beklager xtom - er helt ny på eksperten, og stresser lidt over pointsystemet - tænk hvis jeg løber tør så kan jeg ike spørge om mere :-((....eller
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. november 2000 - 23:47 #7
eheh chill.. jeg gasser bare :P
Avatar billede madsmadsen Nybegynder
15. november 2000 - 23:53 #8
Det anede mig - jeg er helt calm igen :-))- Men mister man virkelig \"spørgeretten\" hvis man løber tør ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. november 2000 - 01:03 #9
Mjaeh i en mindre periode, indtil du har optjent de \"frit tildelte points\" igen. Tryk på det store \"E\" oppe i venstre hjørne og vælg \"information\" under \"generelt\" - der står det hele nydeligt komponeret =)
Avatar billede phansen Nybegynder
22. november 2000 - 17:04 #10
Det kan godt lade sig gøre at gå fra f.eks. standard 80x25 til 80x43 eller 80x50 i DOS på langt de fleste maskiner.
Jeg har ikke lige noget link til de værktøjer der gør det, men det er vist ret hurtigt at skrive, noget med et enkelt kald til et interrupt (kan ikke blive meget mere end en 4-5 byte com fil). Find en interrupt guide hvis du er interesseret i denne løsning, ellers led på nettet efter vga text mode tools eller noget lignende :o)

PS. Det er i øvrigt ikke alle DOS programmer, der bruger hele skærmen, selv om man skifter til 80x43 osv.. De antager bare at man kører 80x25 og bruge så kun de første 25 linier.

PPS. Man kan i øvrigt også skifte til en grafisk opløsning, mens DOS stadig kan skrive bogstaver til skærmen.. Men det er sikkert ret irrelevant når det handler om EDIT...