Avatar billede pedersen16 Nybegynder
01. april 2003 - 17:08 Der er 16 kommentarer

Reperationsdisk

Kan man lave en Reperationsdisk, hvis man kan, hvordan så??
Kører med Win2000??

- Claus
Avatar billede lrd Nybegynder
01. april 2003 - 17:09 #1
hvorfor kan du ikke bare installere det oveni igen
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 17:10 #2
Du kan reperare med win2000 cd'en ? Du booter bare på den og springer det første tilbud og repair i console mode over og og trykker begynd ny installation der vil du blive tilbudt repair
Avatar billede lrd Nybegynder
01. april 2003 - 17:10 #3
Boot op på win2000 skiven, og kør en reperation, det ødelægger ikke dine dokumenter o.lign.
Avatar billede lrd Nybegynder
01. april 2003 - 17:11 #4
svar *G*
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. april 2003 - 17:11 #5
Således udføres en reparation:
(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (ny installation)

(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

(6) Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

(7) PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

Står godtnok til XP men virker også i 2000
Avatar billede serverservice Praktikant
01. april 2003 - 17:29 #6
Ja det kan du godt.
hvis du går i tilbehør - -Backup-emergency repair disk.
Når du kører repair fra cd-rom kan du vælge repair via repair diskette - det er hurtigere. Du kan også vælge kun at repair din bootsector.
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
01. april 2003 - 23:08 #7
Okay takker fra alle svarene!!
Vil se om vi kan få det til at virke, da det er en af mine venners computer!!
Avatar billede serverservice Praktikant
01. april 2003 - 23:17 #8
Du skal bare huske at opdatere disketten løbende, for at få ændringer i registry med. Hvis du husker det er den god og du kan lave en repair på 10-15 min.
Og den repair disk du opretter vil tilhøre pcén, du skal ikke bruge den på andre.
Avatar billede lrd Nybegynder
02. april 2003 - 13:30 #9
good luck
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 13:44 #10
For os andre nørder som installerer/afinstaller ret ofte kan det være svært at holde den opdateret.
Jeg bruger derfor een diskette uden backup af registry, hvor jeg så kan vælge repair af systemet eller bootsector. Men det er jo op til dig/jer!
Avatar billede lrd Nybegynder
02. april 2003 - 13:49 #11
Burde ikke være nødvendigt at installerer/afinstaller ofte. det er kun hvis du er et rodehovede.. :)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. april 2003 - 14:12 #12
->Nej Lrd Det kommer jo an på om man vil prøve nogle programmer af f.x. demoer, ikk?
F.x. igår prøvede jeg deepfreezer demo. Den virker, men jeg vil ikke selv bruge den på nuværende tidspunkt.
Hvis jeg finder en bedre firewall end zonealarm skal den også prøves af....måske sygate  osv.
Avatar billede lrd Nybegynder
02. april 2003 - 14:15 #13
Nååå *GG* Troede du mente installerer/afinstaller af win... *LOL* sorry my mistake
Avatar billede pedersen16 Nybegynder
02. april 2003 - 15:38 #14
Det er bare i orden lrd!!
Avatar billede lrd Nybegynder
03. april 2003 - 16:12 #15
Hvad med afslutning her
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 20:14 #16
Feedback eller afslut!!!