Avatar billede arnar Nybegynder
01. april 2003 - 13:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SOS - Mac OS startop problem !

Efter at have haft problemer med at starte min maskine  (G3 beige- OS9,2)  - op fra startcd - kom jeg til at lægge kopi af systemmappen på harddisken - fra en boot disk jeg havde, så nu har jeg et alvorligt problem.  Nu får jeg meddelsen" The system software on the startup disk only functions on the orginal media, not if copied to another drive - RESTART "
Jeg har prøvet, at starte direkte fra cd, holdt shift tasten ned ved start, prøvet at nullstille PRAM uden held - Jeg bliver ved med at få det samme meddelse...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. april 2003 - 13:22 #1
Hiv låget af maskinen.

Afmonter strømkablet på din disk.

Start maskinen op fra CD'en.

Når du ser skrivebordet og systemet ellers er klar, sætter du strømkablet i din harddisk så den er "på" systemet.

Start "Disk Utility/Diskværktøj" fra CD'en og mount din disk herfra, hvis den ikke selv gør det. (tror jeg ikke den vil selv).

Eller hav en diskette klar med SCSI-probe til at mounte din disk med.

Og flyt så den systemmappe der ligger det forkerte sted, til din papirkurv og genstart.

SCSI-probe kan jeg maile til dig, hvis du skriver din mailadresse, da denne IKKE kan downloades fra nettet længere. Det er dog FreeWare og ganske lovligt at benytte/maile.
Avatar billede arnar Nybegynder
01. april 2003 - 14:24 #2
min e-mail : arnar@forum.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. april 2003 - 14:55 #3
er mailet til dig.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
01. april 2003 - 14:56 #4
takker for point. Igen.