Avatar billede zigzager Nybegynder
30. marts 2003 - 18:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Compaq 5wv275 installation af XP

Jeg forsøger at installere XP på overnævnte compaq. Computeren er oprindeligt købt med ME men jeg kan ikke få den til at boote på recovery CD'en men godt på en xp cd. Når den så har kørt starten af xp ind og skal genstarte første gang kommer fejlen: couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition1
NTLDR: kunne ikke åbne multi(0)disk(0)rdisk(0)partition1

Jeg er meget lidt erfaring med Compaq så måske har jeg overset noget.
Avatar billede sblar Nybegynder
30. marts 2003 - 18:26 #1
Start BIOS opsætning (tryk F10 under opstart) og kig efter noget i stil med boot-sector virus protection. Sørg for at det er deaktiveret.
Avatar billede zigzager Nybegynder
30. marts 2003 - 18:48 #2
der er ik noget der hedder det i bios ...
Avatar billede sblar Nybegynder
30. marts 2003 - 20:25 #3
På min Compaq (evo w4000) hedder punktet "Master boot-record sikkerhed" under menuen "Sikkerhed".
Avatar billede kjeller Nybegynder
04. januar 2004 - 20:37 #4
Jeg har samme problem
hvad endte det med?
Avatar billede zigzager Nybegynder
05. januar 2004 - 10:02 #5
Det endte med at jeg blev gråhåret og forbandede Skumpaq og sagde til hende hun skulle købe min gamle computer istedet ... så nu har hun da en P2 350Mhz der funker hehe

SP lukket :-)