Avatar billede wipeout Nybegynder
15. november 2000 - 10:43 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Internet opkobling

Jeg har lige installeret Win2K DK Professional og ville på Internettet.

Da jeg så vil installere mit ISDN Modem fik jeg af vide jeg skulle hente en opdatering  til programmet, jeg fik programmet opdateret og skulle nu på Internettet.

Så jeg køre guiden Internet forbindelse, efter jeg har givet den sin oplysninger om min Internet udbyder, telefonnummer samt brugernavn og password, skriver den at jeg kan gå på nettet med det samme eller vente, lige meget hvad jeg vælger skriver den at min opkalds profil ikke kunne oprettes, da netværk via modem ikke var der, hvorfor gør den det?

Og hvad gør jeg?

Min Internet udbyder siger at det burde den ikke sige og der er noget galt med Win2K installationen eller selve den udgave jeg har.

Jeg har fjernet 2000 igen indtil jeg for nogle ordentlige oplysninger.
60 point til et rigtigt svar.
Avatar billede gozar Nybegynder
15. november 2000 - 10:47 #1
Du skal installere servisen netværk via modem. Jeg ved ikke hvordan det er med win2000 men win NT har en smulge problemer med at installere denne servise.
Avatar billede wipeout Nybegynder
15. november 2000 - 10:52 #2
Jeg har sat en NT 4.0 Workstation op, og den bruger ikke netværk via modem, den køre med RAS (Remote Access Service) så vidt jeg husker er det det den hedder.
Avatar billede rca Nybegynder
15. november 2000 - 11:22 #3
Jeg har faktisk haft nøjagtig samme problem. Efter længere tids fejlsøgning, diverse opdateringer (SP1 samt af-install. af denne) endte det med at jeg formaterede partitionen med W2K på. Herefter virkede det bare.
Avatar billede wipeout Nybegynder
15. november 2000 - 11:28 #4
Det virker ikke da, jeg ikke kan formatere den, på grund af der ligger meget vigtige data fra Windows 98SE, som også køre på maskinen.

Alle mine dokumenter samt alt min anden ragelse fylder ca. 7GB og jeg har intet sted og smide dem hen lige nu, min harddisk er på 13GB, de ca. 5GB er pakket i ZIP format.

Så jeg håber at kunne få en løsning som vil virke uden at formatere for denne omgang, lige så snart
jeg har fået skaffet mig en ny harddisk så kan jeg jo prøve det, hvis jeg ikke for det løst inden.
Avatar billede wipeout Nybegynder
15. november 2000 - 11:29 #5
Jeg mener at de ca. 5 ud af 7Gb er pakket i ZIP.
Avatar billede crm_rar Nybegynder
15. november 2000 - 23:13 #6
Hmm, tror mere det er et spørgsmål om brugerrettigheder! Er du logget på som Administrator? Hvis ikke, så sørg for at det benyttede login har Administrator rettigheder!
Avatar billede rca Nybegynder
16. november 2000 - 08:58 #7
Du kunne prøve at installere in \"clean\" W2K i et nyt directory, og se hvordan det spillede.
Hvis det virker, kan du jo begynde forfra ved en senere lejlighed.
Du vil altid kunne komme tilbage til din oprindelige installation ved at ændre i boot.ini
Avatar billede pck Nybegynder
16. november 2000 - 10:48 #8
Under administrative tools (control panels) og dernæst services kan du se om remote access overhovedet starter op.
Se efter Remote Access Auto connection Manager og Remote Access connection Manager. Ved højreklik på en af dem får du properties/egenskaber her kan du så indstille dem.
Men så skal du ko lige have installeret win2000 igen.
Avatar billede wipeout Nybegynder
16. november 2000 - 21:20 #9
Jeg logget altid ind som administrator.
Avatar billede farout Nybegynder
18. november 2000 - 03:29 #10
har du kikket på din isdn adapter
i kntrlpnl isdn kan du lave en forespørgelse
til din isdn prøv det
er du klar over at du skal sætte isdn
op så den kører dss1 og ligeledes hvilke
tlfnr og om du har en eller 2 linier
og hvilken der skal benyttes til data
skriv lige hvilken isdn adapter du benytter
virker den under w9x ??
har du ras servicen kørende
du er lidt sparsom med dine oplysninger
der kan være mange forskellige årsager

Avatar billede wipeout Nybegynder
18. november 2000 - 21:29 #11
Den virker fint under 98SE og det er en Eicon Diva T/A, hvis det siger dig nået?

dss1 hvad er det?

RAS service som jeg skal bruge, kan jeg i finde  i NT 4.0, men ikke i Win2K og jeg synes at havde let over alt i Win2K.

Alle de andre instillinger er i orden, og Win2K finder også modemet og instillingerne til Guiden Internet Forbindelse kan også finde Modemet, men det er lige så snart den skal ringe op til internettet at det går galt som jeg skriver i spørgsmålet, siger den at Netværk via modem ikke findet og profilen ikke kan oprettes, Netværk via Modem er kun nået som findes i Win 95,98,98SE og i ME eller det høre jeg.
Avatar billede farout Nybegynder
19. november 2000 - 13:09 #12
ok du skal bruge de drivere der følger med
på cdèn
diva er lidt speciel w2k finder en plug&play
den skal du ikke bruge
installer et modem til og brug så de drivere
der ligger på cd når du så laver en opkaldsvia
så skal du pege på det modem der ikke er plug&play
så skulle det virke

Tonny
Avatar billede farout Nybegynder
19. november 2000 - 13:10 #13
european dss1 opsættes under isdn
(.o)
Avatar billede wipeout Nybegynder
19. november 2000 - 20:48 #14
Det der ligger på cd\'en virker ikke til Win2K, jeg har hentet dem på nettet, samt det er ikke en plug&play enhed den jeg installerede sidste gang, men jeg kan jo prøve igen.
Avatar billede farout Nybegynder
20. november 2000 - 18:39 #15
du kan roligt bruge de drivere der ligger på disken selvom de ikke er til w2k (har prøvet)
Avatar billede wipeout Nybegynder
21. november 2000 - 09:41 #16
farout --> Nu vil jeg prøve her en af dagene for jeg har så travlt, men i mellem tiden kan du jo sende et resume af hvad du har skrevet som et svar.