Avatar billede weedzard Nybegynder
30. marts 2003 - 04:30 Der er 7 kommentarer

Hvilket lydkort passer til mig ?!

Jeg skal nu til at investere i et nyt lydkort.. mit nuværende er et onboard.. VIA AC'97.

Jeg har lige købt et http://www.befro.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1544 headset.

Om en måneds tid skal jeg investerer i et sæt højtalere + forstærker.. der regner jeg med at bruge mindst 10000kr, samlet vel og mærke. Derefter skal højtalere + forstærker kobles til lydkortet, og skal udelukkende bruges til musik. Til spil regner jeg med at bruge det tidligere omtalte headset udelukkende.

Jeg har kikket lidt på Audigy fra Logitech.. lækkert med en remote.. men hvad synes i ?! Har lydkortet det store at sige, når man har en forstærker ved siden af ?

Nogle meget specifikke forklaringer omkring de produkter i anbefaler er mere eller mindre krævet, for at få fingerne i pointene..!

Url's er velkommende !!

Endvidere skal det siges at jeg er fuldt ud tilfreds med mit nye headset, selv med mit nuværende lydkort.
Avatar billede weedzard Nybegynder
30. marts 2003 - 04:32 #1
En såkaldt switch (en enhed der gør at man let kan skifte mellem højtalere og headset) skal jeg nok også ha'..!
Avatar billede peet-49 Novice
30. marts 2003 - 10:25 #2
Du kan læse om gode lydkort her www.creative.com, de har gode audigytikort af alle afstøbninger og med remotekontrol.
Avatar billede krusell Nybegynder
30. marts 2003 - 11:20 #3
øhm...
Du skal helt sikkert have fat i et med optisk udgang og så selvfølgelig også have en forstærker med optisk indgang. Og så bruge nogle 100 kr. på kabel til forstærkeren.
Og ja lydkortet har det store at sige. Ellere rettere, det er det gode gamle ordsprog: En kæde er kun lige så stærk, som det svageste led.
Derfor skal lykort, kabel og forstærker være i samme kvalitet.
Selvfølgelig skal den lyd du smider ud også være det. Altså, hvis du vil spille mp3'ere på anlægget, vil de stadig mangle lidt i forhold til CD'er, DVD audio o.s.v.
Men som peet49 siger, så laver creative altså nogle gode lydkort, hvis du bare skal bruge det til spil og musik. Hvis du selv skal lave musik, skal der nogle andre ting til. (så vidt jeg har hørt rundt omkring)
Avatar billede monzter Nybegynder
30. marts 2003 - 12:23 #4
Her er der en meget detaljeret beskrivelse af et overdrevet fedt lydkort, uden tvivl et af de bedste på markedet lige nu:
http://www17.tomshardware.com/video/20021106/index.html
Avatar billede weedzard Nybegynder
30. marts 2003 - 22:36 #5
Er der både interne og externe udgaver af Audigy 2 ?

Og jeg gir ikk nogen point ud før der er nogle flere oplysninger at arbejde med..!
Avatar billede krusell Nybegynder
31. marts 2003 - 08:15 #6
Ja det er der.
Skal på arbejde nu, så kan ikke lige uddybbe, men hvis der ikke er andre, der har svaret, skal jeg nok kommer med noget bedre, når jeg engang kommer hjem :)
Avatar billede monzter Nybegynder
31. marts 2003 - 11:04 #7
Øhh, har du læst den der artikel jeg har linket til, den gennemgår samtlige funktioner, features af Sound Blaster Audigy 2! Den er godt nok lidt lang og på engelsk, men der står alt om lydkortet. Og jeg gider ikke rigtigt til at ovesætte 18 siders gennemgang af lydkortet for dig, Sorry! Men prøv at læse den, og så vil du ike være i tvivl om noget som helst om lydkortet!
Jeg har også lige fundet et par danske sider, hvis du ikke er glad for engelsk:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/10/28/2422242

DEsuden glemte du at skrive hvad du regner med at bruge lydkortet til, hvis du skal bruge det til lydredigering har TerraTec lavet et der er bedre end Soundblaster nemlig TerraTec DMX 6fire LT. En anmeldelse her:
http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=442

Men hvis du hovedsageligt skal bruge det til spil ville mit valg helt klart falde på Audigy 2 eller Audigy 2 Platinum. Forskellen på de to kan du se i den artiklen her: http://www17.tomshardware.com/video/20021106/audigy2-01.html

Hmm, ikke så meget nyt, håber du kan brruge noget af det!