Avatar billede tesmara Nybegynder
14. november 2000 - 15:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Af skifte skærm opløsning

Er der nogle der lige kan hjælpe mig.
På min skole er der ern system admin der har skifted opløsningen på alle computerne til 800X600. Det er ikke ret sjovt, når de godt kan klare 1024X7xx. Han har også låst så man ikke kan gå ind i egenskaber for skærmen, men han har ikke låst for regedit. Så midt spøgsmål er nu:
Er der nogle der ved hvordan man kan skifte skærm opløsningen i windows NT uden at bruge egenskaber for skærm???
Avatar billede prodic Mester
14. november 2000 - 15:35 #1
ja få fat i sys-admin, for der er nok en grund til at han har gjort det.

Han kan da ikke have noget i mod det.

Hvis du endlig vil snyde ham, så skulle det vel ikke være det store problem.
Avatar billede kimsom Nybegynder
14. november 2000 - 15:38 #2
HKEY_CURREN_CONFIG\\System\\CurrentControlSet\\Services\\<Adapter>\\Device0\\
Avatar billede driis Nybegynder
14. november 2000 - 15:46 #3
Hmm, jeg mener QuickRes også virker på NT. Det er en del af PowerToys pakken, som kan hentes her:

http://tucows.webpartner.dk/adnload/dlpowertoy.html

Programmet ligger sig i taskbaren, og så kan du skifte opløsning med et højreklik på ikonet.
Avatar billede driis Nybegynder
14. november 2000 - 15:50 #4
Undskyld, jeg får lige hvisket i øret, at MS\' QuickRes ikke virker i NT, og at mit link i øvrigt er dødt. Men download denne i stedet; den lægger sig også i taskbar og lader dig skifte opløsning + meget mere med et højreklik.

http://download.cnet.com/downloads/0-1461987-100-1505172.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.td-1505172
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
14. november 2000 - 15:52 #5
Der kan ikke snydes hvis Admin har opsat policy\'en rigtig !! Hmm
Avatar billede tesmara Nybegynder
14. november 2000 - 15:55 #6
Driis andet svar var det eneste der virke det. TAK for hjælpen.