Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
25. marts 2003 - 18:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken windows-brugerid er logget på klienten

Er det muligt via PHP af finde ud af hvilken bruger der er logget et windows2000-domæne på klienten og via sin IE browser surfer på websitet?
Avatar billede schaefner Juniormester
25. marts 2003 - 18:28 #1
Det er jeg overbevist om, at du ikke kan klare med php.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
25. marts 2003 - 18:34 #2
OK - jeg tror lige at jeg lader den ligge lidt. Har du kendskab til et javascript der evt. kan trække den oplysning ud. Jeg ved det er muligt via IIS at bruge domæne-controlleren til at godkende brugere - det er mest derfor at jeg håbede på en måde at trække den information ud enten via PHP eller et javascript
Avatar billede mortrr Praktikant
25. marts 2003 - 18:41 #3
Hvis du disabler anonymous og enabler integrated windows authentication, kan du kigge på environment variablen AUTH_USER.
Den vil indeholde domain\user
$_SERVER['PHP_AUTH_USER']
Avatar billede mortrr Praktikant
25. marts 2003 - 18:44 #4
Nu bliver jeg i tvivl om jeg husker rigtigt.
Var det kun $_SERVER['AUTH_USER']

Prøv den
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
25. marts 2003 - 18:47 #5
Den server hvorpå det skal køre er desværre en linux+apache!
Avatar billede mortrr Praktikant
25. marts 2003 - 18:53 #6
Så vil du være tvunget til at bruge basic authentication.
Brugerne vil så blive promptet for brugernavn/password.

Der findes buyware til installation på unix som giver authentication muligheder overfor et nt-domæne, men jeg ved ikke om det findes til linux.

Men du ville stadig være nødt til at sætte den til basic-authentication, så brugeren vil blive spurgt om brugernavn/password (med mindre det er på intranet, og de har valgt at autorisere automatisk på intranet)
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
25. marts 2003 - 20:03 #7
mortrr vil du ikke lige ligge et svar - så kan i dele pointene
Avatar billede mortrr Praktikant
25. marts 2003 - 20:49 #8
Det var nu schaefner der svarede rigtigt først, men fordelingen er op til dig.
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
25. marts 2003 - 21:25 #9
ja - men så længe at der er forskellige forslag til en løsning så synes jeg at pointene bør fordeles :o)