Avatar billede kolzie Nybegynder
25. marts 2003 - 16:19 Der er 12 kommentarer

Owned by the blasting star???

Da jeg tændte pc'en op tidligere i dag, kom der en advarsels pop-up med beskeden "W32. Owned by the blasting star" - hmm tænkte jeg og trykkede ok. Så kom der en ny advarsels pop-up denne gang med beskeden "Patch the leaks or the ship will sink". Den besked gjorde mig selvfølgelig lidt mere nervøs.. Så trykkede jeg ok igen. Denne gang dukkede beskeden "And one last thing. Religion is war!" op.
Det tænkte jeg ikke mere over. Så da jeg lukkede maskinen ned igen, dukkede de samme op - udover den sidste besked. Der stod der ikke længere "and one last thing". Der stod bare "Religion is war". Er det en virus? Og i så fald. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede fromsej Praktikant
25. marts 2003 - 17:10 #1
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Start med det her, skriv navnet op, og kæg det herind.
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 17:38 #2
http://www.01net.it/01NET/HP/0,1254,0_ART_36800,00.html Fatter ikke sproget, men den siger os da ialtfald at det er en virus der spredes med kazaa
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 17:39 #3
Avatar billede yeti Nybegynder
25. marts 2003 - 17:40 #4
Det er normalt den slags beskeder du får hvis du har haft en hacker på besøg. Hvis du ofte er on-line i længere tid bør du anskaffe dig en firewall. Flere virus-scannere har en indbygget, og ellers kan du benytte fx zonealarm.
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 17:41 #5
Removal
Manual Removal:
- Invoke task manager (by pressing CTRL+ALT+DEL once in Windows 95/98/ME, or CTRL+SHIFT+ESC in Windows NT/2000/XP) and terminate the process (or processes) corresponding to the filenames listed in the Symptoms section; doing this, or starting Windows in safe mode, will then allow you to remove (using REGEDIT) the malicious registry entries described above. You should also remove all the copies of the virus in the Windows Media folder; these are all EXE files, and they have sizes of 40960, 45056 or 49152 bytes.

Filenames.:  Alles-ist-vorbei.exe, Desktop-shooting.exe, Hello-Kitty.exe, BigMac.exe, Hellokitty.exe, Cheese-Burger.exe or Blaargh.exe

Reg. keys.: The virus then enters an infinite loop; it keeps setting the values of the following registry entries:
- HKLM\Software\Microsoft\CurrentVersion\Run\SuperNova (the value of this key causes the copy of the virus in the Windows folder to be launched at every Windows start-up);

- HKCU\Software\Kazaa\LocalContent\Dir0 (this entry is set up to add the Windows Media folder to the list of Kazaa-shared folders);

- HKCU\Software\Kazaa\LocalContent\DisableSharing = 0 (the value of this entry is set to 0 in order to enable sharing of files with other Kazaa users).
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 17:42 #6
Avatar billede kolzie Nybegynder
25. marts 2003 - 17:45 #7
Så kom der lidt svar.. Tak. Vil lige prøve det hele igennem. Og Yeti > Jeg har allerede en firewall. Jeg var godt nok betænkelig, da den flere gange anmodede om tilladelse til at starte "christianity.com", "muslamicity.com" osv. men det var jeg dum nok til ikke at tænke mere over. Jeg tror jeg har fået den via MSN.. Well. Nu må jeg hellere til at prøve forslagene.
Avatar billede popsy Novice
25. marts 2003 - 17:46 #8
.
Avatar billede langbein Nybegynder
26. marts 2003 - 14:46 #9
Avatar billede langbein Nybegynder
26. marts 2003 - 14:48 #10
Avatar billede kolzie Nybegynder
27. marts 2003 - 22:15 #11
Hmm hmm hmm. Der er noget jeg stadig ikke helt har forstået. I følge langbein's sidste link, vil den forsøge at slette mine windows-mapper. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det vil lykkes den, eller hvad? I øvrigt er bigmac.exe der startede det hele, blevet lavet om til bigmac.vir af et eller andet program. Ved ikke om det har hjulpet.
Avatar billede popsy Novice
25. september 2003 - 14:58 #12
Lukketid