Avatar billede ml Nybegynder
14. november 2000 - 10:10 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lyd hastighed / kvallitet på Win2k / onboard lydkort !!

Jeg køre med Win2000 på min sprit nye PC, som har indbygget lydkort på bundkortet..

Men lige meget hvilket afspiller og hvilket format jeg høre f.eks. netradio, mp3s etc. så sætter afspilleren lige pludselig hastigheden op, så man intet kan høre og tiden fiser bare afsted eller kvallitetes forringes så det skratter. Det sker i både Real player, Windows Media Player og WinAmp, og helt umultiveret, altså ikke med faste tidsrum...

Jeg har ikke kunne finde nogle nye drivere til lydkortet/bundkortet..

HJÆLP !!!!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
14. november 2000 - 10:15 #1
..hmm du må nok vente lidt på en driver :-(

Jeg køber ALDRIG onboard-gfx/lyd/net. Jeg vil
have kendte komponenter, som kan udskiftes.
..så mangler man aldrig (7,9,13) drivere!
Avatar billede cstern Nybegynder
14. november 2000 - 11:05 #2
hvad er det for et bundkort/lyd-chipssæt?
Avatar billede ml Nybegynder
14. november 2000 - 11:17 #3
Det er et CHAINTECH  CT-7AJA...
Avatar billede lionking11 Nybegynder
15. november 2000 - 16:02 #4
Jeg havde engang lign. problemer, at hver gang jeg skulle afspille en mp3- eller waw fil, så hørte jeg kun lige et sekund af lyden, og så fortsætte Winamp ellers bare, men ingen lyd. Jeg fandt ud af, at det var fordi jeg havde ændret nogle IRQ indstillinger i min BIOS. Jeg resettede min BIOS til standard indstillingerne, og så var der lyd igen :-)
Avatar billede ml Nybegynder
15. november 2000 - 16:04 #5
lionking11 > jeg prøver.. (:
Avatar billede cstern Nybegynder
15. november 2000 - 17:45 #6
Driver til CT-7AJA (win2K audiodriver):

http://www.chaintech.de/DRIVER/SOUND/cmedia237a.exe

Når du dobbeltklikker på filen efter download udpakkes den i det katalog hvor den ligger (læg den derfor i et tomt katalog)
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2000 - 23:31 #7
Prøv at opdatere video driverne - hvis du alså ikke har prøvet det.
Avatar billede ml Nybegynder
16. november 2000 - 09:33 #8
cstern > De virker ikke, det er til et lydkort...
Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 09:36 #9
????!! Var det ikke det du havde bedt om?
Avatar billede ml Nybegynder
16. november 2000 - 09:42 #10
Det er drivere til det onboard lydkort som sidder på CT-7AJA jeg skal bruge..

Har prøvet at installere den du sendte, men nu er der slet ingen lyd !
Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 09:47 #11
I følge Chaintechs hjemmeside er det den driver der skal bruges til dit bundkort. Prøv at gå ind på www.chaintech.de og gå ind under CT-7AJA, så kan du se at det chipssæt der sidder på bundkortet hedder cmedia. Så det skulle faktisk være den driver der virker.
Da det åbentbart ikke funker, så vil jeg foreslå at du afinstallerer driveren igen (prøv først at se om der er en mulighed for det i kontrol panelets \"Tilføj / Fjern Programmer\". Derpå kan du fjerne driveren fra kontrol panelets System applet (vælg enhedshåndtering)
Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 09:47 #12
herefter genstart - se om ikke w2k selv finder en driver.
Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 09:59 #13
Avatar billede ml Nybegynder
16. november 2000 - 12:38 #14
hhmmm... Nå har jeg afinstalleret cmedia driverne, og lagt de \"gamle\" ind igen.
Avatar billede ml Nybegynder
20. april 2001 - 10:34 #15
Det var hvis en fejl i lydkortet, har fået et nyt, og det virker fint :)