Avatar billede funkystuff Nybegynder
24. marts 2003 - 15:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Radeon 9500 tuneup?

Jeg har hørt at man med relativ lethed, kan OC et Radeon 9500 eller 9500 PRO op til 9700.
Kan det passe at det er så let?
Eller er det bare det samme som at skrue en smule op for clock'en på mit GF4 - uden de helt store resultater?
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
24. marts 2003 - 16:17 #1
Du skal lodde på kortet,så det er ikke for alle,men ja det ender med et 9700non pro,da core er den samme på begge kort.Men kender flere der er kommet galt afsted så det er på eget ansvar.Køb et 9500 pro det er næsten lige så hurtigt som 9700(har selv begge kort),så det kan ikke svare sig at lægge de sidste kr. for et 9700 pro hvis ikke man er ultra hardcore gambler.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. marts 2003 - 20:30 #2
Det er faktisk utroligt let hvis man altså har været heldig. ATI producerer nemlig udelukkende GPU til den hurtigste model og dem der falder knap så heldigt ud bliver sat i den næst bedste. Det har i længere tid ikke været muligt for ATI at lave tistrækkeligt "defekte" chip så de har været nødt til at bruge de gode over hele linjen. Tricket er enkelt: brug driveren fra 9700 modellen og hvis alt virker bag efter er du den heldige ejer af et 9700 i forklædning.
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
24. marts 2003 - 21:36 #3
Det er ikke helt rigtigt hvad hottadpole skriver, for for at det trick skal virke er du nød til at købe et Radeon 9500 pro med 128mb ram,der efter skal du downloade et program som hedder Rivatuner det indeholder et program der hedder soft9700 som går ind og åbner de sidste 4 pipelines så kortet kører med de samme 8 pipelines som 9700pro gør.Det er dog ikke alle kortene det virker på (ca.60-70%),men du kan være heldig.Det virker dog også kun hvis du kører Win 2000/XP..Så det er op til dig selv om du vil prøve lykken..
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. marts 2003 - 22:10 #4
Jeg må desværre indrømme jeg havde læst artiklen som "en vis herre" læser bibelen. Beklager hvis jeg har skabt forvirring.
Avatar billede anderslarsen Nybegynder
25. marts 2003 - 10:49 #5
Det er jo hvad der sker :-]
Avatar billede funkystuff Nybegynder
25. marts 2003 - 14:55 #6
Takker for svar.