Avatar billede michaelmg Nybegynder
24. marts 2003 - 09:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man få Access til at gøre mig opmærksom på tid

Hvordan kan man få Access til at gøre mig opmærksom på et tidspunkt. Eks. Jeg har lavet en database med kunder ,hver kunde skal serviceres på er bestemt dato, og nu vil jeg gerne have Access til at gøre mig opmærksom på denne dato, enten ved at lave en popup eller ved at sende en mail

Kan det lade sig gøre??

og hvordan griber jeg det an?
Avatar billede terry Ekspert
24. marts 2003 - 09:52 #1
You can only do this if Access is running.
Set a timer on a form which queries your tables at specific intervals. If records are found then you can either open a form OR send a mail
Avatar billede michaelmg Nybegynder
24. marts 2003 - 10:54 #2
Ok Terry, jeg makere feldtet, hvilken funktion er det så jeg skal bruge?
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 11:23 #3
Åbn din formular i designvisning > fanen Hændelser > Timerinterval sættes til 1000 (millisekunder) > VedTimerudløb indtaster du den hændelse der skal ske når timeren løber ud.
Avatar billede michaelmg Nybegynder
24. marts 2003 - 11:34 #4
Hej mugs, det lyder rigtig nok men under hendelser har jeg ikke punktet Timerinterval, jeg har faktisk ikke nogen henvisninger til noget med tid,

skal lige oplyse at jeg anvender Access 2000, så den burde da være der ikke?
er der evt noget jeg skal gøre for at få TimerInterval punktet fræm??
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 11:38 #5
Den skal være der. Du skal ikke markere et felt, men hændelsen ligger i selve formularen under fanen "Hændelser" næsten nede i bunden.

Husk, at det er formularen du skal tildele en hændelse - ikke feltet.
Avatar billede michaelmg Nybegynder
24. marts 2003 - 14:03 #6
men så er det jo hele formularen der fortager timeinterval, det jeg skal bruger er at et indtasted tidspunkt (dato)er udgangspunktet når der så er gået 3 måneder skal den så gør mig opmærksom på at jeg har en aftale - og det skulle så gerne være det indtastede der bliver talt fra og ikke hvor lang tid formularen har været oppe

håber det giver mening
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 14:21 #7
Hvis du har et felt i din tabel, der markerer hvornår kunden sidst er serviceret, kan du blot lave en forespørgsel hvor du som et kriterie indsætter et antal dage:

>90

Dette vil vise dig de poster, hvor servicedatoen ligger 90 dage efter sidste service.
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 14:24 #8
Du kan selvfølgelig også benytte Between. Flg. giver dig de poster hvor datoen er dags dato og 5 dage frem:

Between Date() And Date()+5
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 14:37 #9
Hvis du vil indtaste en dato i en formular, og lade forespørgslen "måle" på denne dato, kan du i forespørgslen indtaste dette kriterie i dato-feltet:

>[Forms]![Formular1]![Tekst0]

Hvor Tekst0 er navnet på et ubundet felt i formularen. Du kan så køre forespørgslen fra formularen med denne kommando:

DoCmd.Openquery "forespørgslens navn"
Avatar billede michaelmg Nybegynder
24. marts 2003 - 15:06 #10
Det lyder som om vi er ved at være der, jeg prøver lige at løbe det igennem ( skal lige sige jeg ikke er så godt hjemme i Access)

1. jeg makere det feldt hvor i jeg angiver sideste servicebesøg,herefter højerklikker jeg med musen og vælger "generer hændelsesprocedure" herefter "udtryksgenerator" i "udtryksgeneratoren" indtaster jeg >[Forms]![Formular](altså den hvor datofeldt ligger)![Tekst0]

er der her til forstået rigtig?
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 15:11 #11
Mjaaa..

Du har en forespørgsel med alle dine data herunder dit datofelt. I datofeltet's kriterielinie indtaster du:

>[Forms]![Formular1]![Tekst0]

Mine forslag er indarbejdet i en lille testdb, læg din e-mail hvis du vil have den tilsendt.
Avatar billede michaelmg Nybegynder
24. marts 2003 - 15:15 #12
det vil jeg meget gerne og så skal jeg nok´se at få kylet nogle point over til dig

her er min e-mail: davismg24@hotmail.com
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 15:18 #13
Sendt.
Avatar billede mugs Novice
24. marts 2003 - 17:06 #14
michaelmg > Jeg har modtaget din db, og rettet den. Men jeg har 2 gange fået den retur, og kan ikke maile den til ovenstående adresse.
Avatar billede michaelmg Nybegynder
25. marts 2003 - 08:33 #15
endnu en gang tag for din hjælp, at du ikke er istand til at sende til min kan skyldes at min mailbox er fuld, jeg har nu tømt den, så prøv igen,
Avatar billede mugs Novice
25. marts 2003 - 08:39 #16
Sendt igen.