Avatar billede silberbauer Nybegynder
13. november 2000 - 19:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bizar netfejl: \"Ikke tilstrækkelige kvoter\"

Windows 2000 professional, dansk version: Når min Outlook 2000 kører forsvinder netforbindelsen (LAN) nogen gange. Hvis jeg forsøger at komme i kontakt med et netværksdrev får jeg dialogen \"Ikke tilstrækkelige kvoter\". Der er INGEN kvotering på netværksdrevene. Det virker som en TCP/IP-fejl, men en reinstallation af TCP/IP gav ingenting. Jeg kører Apple Talk, men fejlen kommer også, hvis Apple Talk fjernes. Alt tyder på, at det er Outlook, der giver fejlen - men hvorfor mon? Når fejlen opstår har jeg forsøgt at deaktivere netværkskortet under netværksindstillinger, men har så svært ved at aktivere det igen. Hvis jeg venter 5 minutter går det fint - et eller andet skal altså \"time ud\".
Maskine: HP Kayak XA m/ HP netkort.
Avatar billede Thomas Nybegynder
13. november 2000 - 19:53 #1
Lytter lige med her, min winbøvz gør det samme - jeg benytter mig dog ikke af Outlook, så jeg tror ikke det er den der er skyld i problemerne.
Avatar billede nemesis Nybegynder
14. november 2000 - 02:17 #2
Jeg kæmpede også i lang tid med samme problem, og nåede til sidst frem til at det er et ram problem. Jeg ved ikke om det er en Win2K bug, men har i hvert tilfælde kunnet løse fejlen ved enten at installere mere ram (den endelige løsning) eller lukke nogle programmer ned.

Da jeg nu har rigeligt med ram har jeg ikke forsøgt mig med at øge størrelsen på sidefilen, men det kunne evt. være en billig løsning.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
15. november 2000 - 09:36 #3
Det lyder ikke helt åndsvagt med et RAM-problem, men jeg har 256 MB og bruger sjældent dem alle. Jeg vil lige holde øje med RAM-forbruget i et par dage og se, om der er en hemmelig grænse, der udløser netværks-epilepsien.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
15. december 2000 - 00:11 #4
Hmm... tja - det er godt nok svært at se, om det er ram eller ej. Nogen egentlig grænse er der i hvert fald ikke. Jeg synes det er Outlook (op mod en Exchange server). Når jeg lukker Outlook ned popper netværket op igen. Men raivo har jo problemet uden Outlook så....

Jeg har ikke været ude for fejlen på min egen maskine - men bruger nu heller ikke LAN\'et så meget herhjemme.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
18. september 2001 - 23:37 #5
Jeg lukker (langt om længe)